میانگین تعداد دفعات چک کردن گوشی در طول روز

خوب است بدانید که در سال ۲۰۲۳ میلادی پژوهشی صورت گرفته که نشان داد آمریکایی‌ها به صورت میانگین روزی ۱۴۴ بار گوشی های خود را بررسی می‌کنند. حدود ۹۰ درصد از افراد موجود در این پژوهش در ۱۰ دقیقه نخست بعد از بیدار شدن، گوشی خود را بررسی کردند. نزدیک به ۷۵ درصد از آن ها هنگام رفتن به سرویس بهداشتی هم این کار را انجام می دهند.

بررسی گوشی در طول روز برای خیلی ها اعتیادآور شده است. خیلی از موبایل های هوشمند با نمایشگر ۴ تا ۵ اینچی، خیلی کارهای روزمره زندگی ما را انجام می دهند. از میان این کارها می توان به استفاده از برنامه هایی نظیر فیس‌بوک، اینستاگرام و تیک‌تاک اشاره کرد. کارهای مهم دیگر مواردی نظیر استفاده از گوگل، مایکروسافت و زوم می باشند.

همچنین افراد از ساعت‌های زنگ‌دار جهت بیدار شدن یا دفترچه یادداشت جهت نوشتن استفاده می کنند. هنگامی که یک موبایل هوشمند جدید بگیرید، این اپ ها از پیش در رابط کاربری آن وجود دارند. باید بدانید که وابستگی به موبایل های هوشمند در دهه پیشین به شکل تصاعدی زیادتر شده است.

خوب است بدانید که دست کم ۶۰ درصد از افراد موجود در این پزوهش بیان کردند که شب‌ها با گوشی خود به خواب می روند. طبق نتایج Reviews.org مشخص شده که به اندازه ۵۷ درصد از افراد اظهار کردند که به گوشی های خود معتاد می باشند.

شیوه های کاهش وابستگی به گوشی های هوشمند

یکی از نویسندگان USA TODAY Tech یعنی کیم کوماندو شیوه هایی را جهت کم کردن وابستگی به گوشی های هوشمند عنوان کرده است. او در ستونی برای USA TODAY اظهار کرد اشخاصی که به موبایل های هوشمند خود وابستگی دارند می بایست تا زمان صفحه نمایش را به نصف کاهش دهند. بعضی از شیوه های او در ادامه بیان شده اند:

  • چک کردن دیرهنگام اعلان های گوشی همراه

کیم کوماندو به به افراد توصیه می‌کند که در عوض دویدن جهت برداشتن گوشی خود هر بار با صدای شنیدن نوتیفیکیشن، موبایل خود را در روز های انتهای هفته و تعطیلات روی حالت مزاحم نشوید بگذارند تا مدام به دنبال چک کردن محتوای بیهوده نباشند.

  • محدود کردن مدت نمایشگر گوشی هوشمند

در صورتی که حالت مزاحم نشوید کارساز نبود قادر می باشید تا از گوشی خود بخواهید مقدار استفاده شما را کنترل نماید.

با عملکرد Screen Time در تنظیمات آیفون و اپ Digital Well-Being در اندروید، کاربران موبایل های هوشمند قادر می باشند تا محدودیت‌های مدتی را برای برخی از اپ ها مشخص کنند تا کم تر از آن ها استفاده کنند. با این کار قفلی در این برنامه ها شکل می گیرد که نمی توانید تا روز بعد از آن ها استفاده نمایید.

امتیاز این مقاله

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

امتیاز بدهید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*