نحوه نابود کردن بوی بد یخچال

همانگونه که می دانید یخچال در هر خانه ای از واجبات می باشد. این وسیله مواد موردنیاز جهت درست کردن وعده های غذایی و همچنین باقیمانده غذا را در خود نگه می دارد. در نتیجه وجود آن بسیار با اهمیت است. برخی مواقع احتمالا در یخچال را باز کرده و با بوی بدی روبرو خواهید شد که آزاردهنده می باشد. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت ملودیکا نحوه نابود کردن بوی بد یخچال را به شما بیاموزیم.

علت بوی بد یخچال

اگر یخچال بوی بد دهد می تواند به دلایلی نظیر غذاهای فاسد، مواد غذایی با بوی تند و یا ترکیب بوی مواد غذایی گوناگون باشد. همچنین در صورتی که یخچال را مرتبا تمیز نکنید بوی بد آن بدتر خواهد شد. دلایلی که باعث بوی بد یخچال می شوند در ادامه بیان شده اند:

  • وجود باکتری یا کپک در یخچال باعث بوی بد می شود که ناشی از فاسد شدن مواد غذایی یا جمع شدن رطوبت می باشد. بخش درونی یخچال اصولا جنسی از پلاستیک دارد که بو را به خود جذب می کند. در صورتی که یخچال به صورت منظم پاکیزه نشود، باعث بدبو شدن فضای آن خواهد شد.
  • خوب است بدانید ظرفی که قطره آب در آن میریزد و زیر یخچال می باشد رطوبت را از خط میعانات گرته و احتمالا در زمان طولانی کپک زده و بوی بد می گیرد. بنابراین سعی کنید تا در صورت وجود بو این مورد را بررسی کنید.
  • بعضی از یخچال ها یک فیلتر هوا دارند که هوای در حین گردش را تصفیه می کند و همچنین دارای یک فیلتر آب برای دستگاه پخش کننده آب یا یخ ساز هم می باشند. این موارد باید هر شش ماه یکبار پاکیزه شوند.

نحوه نابود کردن بوی بد یخچال

جهت نابود کردن بوی بد یخچال می بایست نخست منبع بو را یافته و تمیز کنید. در نتیجه اول از همه یخچال را خوب تمیز کنید. سپس مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته یا هر چیزی که بالای یک هفته در آن جا بوده را دور بیندازید. هر چیز دارای بو و کپک زده را بیرون بیاورید. کشوی محصولات را چک کنید تا اگر چیزی له شده است آن را بیرون ببرید و تمیز کنید. سپس با شیوه های بیان شده در ادامه بوی بد یخچال را از بین ببرید.

  • پاک کردن درون یخچال به کمک سفید کننده

در ابتدا یخچال را به طور کلی خالی کنید و غذاهای فاسد شدنی را در یک خنک کننده بگذارید، پس از آن قفسه ها را برداشته و با آب داغ و صابون بشویید. در ادامه آن ها را با ترکیبی از 1 قاشق غذاخوری سفید کننده و 1 گالن آب ضد عفونی نمایید. سپس دیوارها، سقف، پایه یخچال، در داخلی و واشر را به خوبی شستشو دهید. در پایان همه بخش های یخچال را به کمک دستمال تمیز، خشک نمایید و همه بخش های یخچال را در جای خود بگذارید.

  • پاک کردن درون یخچال به کمک جوش شیرین

اندکی جوش شیرین را روی یک ورقه قرار داده و آن را به مدت یک شب یا تا زقتی که دیگر بویی نباشد در یخچال بگذارید.

  • پاک کردن درون یخچال به کمک تفاله قهوه تازه

اندکی تفاله قهوه تازه را روی ته یک ورقه قرار داده و یک شب در یخچال بگذارید. بوی قهوه باقی می ماند سریعا از بین می رود و بوی یخچال را هم به خود جذب می کند.

  • پاک کردن درون یخچال به کمک زغال فعال

زغال چوب فعال در اکثر فروشگاه ها و عطاری ها موجود است. یک لایه زغال چوب فعال را روی ته یک ورقه پخش کنید و آن را برای چند روز در یخچال قرار دهید تا بوی بد یخچال از بین برود.

  • پاک کردن درون یخچال به کمک خاک گربه بدون عطر

یک لایه خاک گربه بدون عطر را روی یک ورقه بگذارید و به مدت چندین روز در یخچال بگذارید تا بوهای بد از بین بروند.

  • پاک کردن درون یخچال به کمک اسانس وانیل

چندین توپ پنبه را آغشته به وانیل کنید و در یخچال قرار دهید و در یخچال را یک شبانه روز کامل ببندید.

  • پاک کردن درون یخچال به کمک روزنامه

تکه های روزنامه را در کشو ها و قفسه های یخچال بگذارید و در یخچال را چندین روز ببندید. پس از آن کاغذ را برداشته و یخچال را با ترکیبی از یک فنجان سرکه سفید و یک گالن آب شستشو دهید.

  • پاک کردن درون یخچال به کمک لیمو

مخلوطی از لیمو، جوش شیرین و نمک شیوه ای بسیار خوب جهت نابود کردن بوی بد یخچال می باشد چراکه بوی بد را به سرعت نابود می کند و همچنین بویی خوب به یخچال می دهد. جهت به کار بردن این روش می بایست در ابتدا یک لیمو را به قطعهه ای ۲ تا ۳ سانتی متری برش دهید. سپس 2 تا 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین و نمک خوراکی را به برش های لیمو بیفزایدد. اکنون لیموها را در یک بشقاب کم عمق و بدون پوشش بگذارید. این بشقاب را به مدت شش روز در یخچال بگذارید. بهد از چندین ساعت متوجه بوی خوب یخچال خود خواهید شد.

  • پاک کردن درون یخچال به کمک تی بگ یا چای کیسه ای

شما می بایست برای انجام این کار اندکی چای کیسه ای را در یک ظرف باز یا یک کاسه کوچک قرار دهید و آن را درون یخچال بگذارید. برگ های چای باعث جذب بوی بد و بهتر شدن بوی یخچال خواهند شد. شما می بایست تا هر سه تا چهار روز یک بار چای کیسه ای را عوض کنید تا بوی بد به کلی از بین برود.

  • پاک کردن درون یخچال به کمک بلغور جو دوسر

جو دوسر هم یک پاک کننده بو طبیعی می باشد و هم جهت تمیز کردن خانه مورد استفاده قرار می گیرد چراکه قادر است تا به صورت موثر بو، روغن و مایعات را به خود جذب نماید. برای انجام این کار شما می بایست تا اندکی جوی دوسر نپخته را در ظرفی بدون در لگذارید و در یخچال خود قرار دهید.

  • پاک کردن درون یخچال به کمک سیب زمینی

سیب زمینی می تواند نظیر بلغور جو دوسر بوی بد را به خود جذب کند. پوست سیب زمینی را بگیرید و پس از بریدن آن به قطعه های کوچک درون یخچال قرار دهید. سعی کنید تا هرچند روز یک بار سیب زمینی را عوض کنید تا بو کلا از بین رود.

  • تماس گرفتن با تولیدکننده یخچال

در صورتی که یخچال شما دارای گارانتی باشد با شرکت تولیدکننده ان تماس بگیرید. در صورتی که بوی بد یخچال به خاطر نقص محصول باشد، یا آن را برایتان تعمیر کرده و یا به صورت رایگان عوض می کنند.

نحوه پیشگیری از بوی بد یخچال

زمانی که یخچال خود را پاکیزه می کنید و بوی بد آن را از بین می برید، جهت پیگیری از ایجاد بوی مجدد کارهای زیر را انجام دهید:

  • گذاشتن کلیه مواد غذایی در بسته بندی محکم یا ظرف در بسته
  • تمیز کردن سریع لکه ها و کثیفی های یخچال
  • تمیز کردن یخچال و فریزر یک بار در ماه
  • مرتب کردن یخچال، فریزر و همه قفسه ها و کشوها به صورت همیشگی
  • بیرون کردن مواد غذایی فاسد یا تاریخ مصرف گذشته
  • پاک کردن زیر یخچال و برداشتن چیزهایی که در آن جا ریخته

سخن پایانی

در صورتی که یخچال بوی بدی بدهد قادر می باشید تا با انجام کارهای بیان شده در مقاله آن را از بین بببرید. با پاک کردن هرگونه کثیفی مواد غذایی و تمیز کردن محیط درونی یخچال خود نظیر درزگیرها و واشرهای می توانید ان را تمیز ن/ه داشته و همواره از بوی خوب یخچال لذت ببرید. همواره مواد غذایی داخل یخچال را چک کنید و مواد غذایی فاسد و خراب را خارج کنید تا مشکلی برای یخچال به وجود نیاید.

امتیاز این مقاله

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*