از چه شوینده هایی جهت تمیزکاری خانه استفاده کنیم؟

در صورتی که قصد دارید جهت تمیزکاری خانه بهترین شوینده ها را تهیه نمایید و فهرستی از بهترین آن ها را داشته باشید با این مقاله از سایت ملودیکا همراه باشید تا آن ها را به شما معرفی نماییم.

همانگونه که می دانید ماه اسفند هر سال ایرانیان برای رسیدن سال نو به تمیزکاری خانه می پردازند. در این راستا باید بدانند که چه شوینده هایی برای تمیزکاری مناسب می باشد. اگر بتوانید شوینده های مناسب و خوبی انتخاب نمایید تلاش شما جهت تمیزکاری خانه کم تر خواهد شد. با ما همراه باشید تا ر این مقاله همه چیز را در مورد بهترین شوینده به شما توضیح دهیم.

Table of Contents

شوینده های مناسب جهت تمیزکاری خانه

مواد شوینده مناسب جهت تمیزکاری خانه باعث می شود تا راحت تر این کا را انجام دهید. در صورت انتخاب درست شوینده محیط خانه شما تمیزتر و جذاب تر خواهد شد. این نوع شوینده‌ها به سرعت منزل شما را پاکیزه خواهند کرد. در این قسمت برترین شوینده ها جهت خانه تکانی را معرفی خواهیم کرد.

  • مایع سفید کننده برای تمیزکاری خانه

همانگونه که می دانید مایع سفید کننده دارای موادی می باشد که به آسانی لکه‌های قوی را نابود خواهد کرد و رنگ سفید و براقی به سطوح خواهد داد. در صورت استفاده درست از سفید کننده ها قادر می باشید تا فضا را به خوبی تمیز نمایید. این محصول جهت سفید کردن پارچه‌ها، لباس‌ها، حوله‌ها و حتی سطح هایی نظیر کاسه روشویی و توالت خوب می باشد. در زمان به کار بردن مایع سفید کننده، حتما دستکش بپوشید تا پوستتان آسیب نبیند. همچنین باید در هنگام استفاده از این ماده تهویه مناسب در محیط وجود داشته باشد. شما می بایست در هنگام به کار بردن مایع سفید کننده، آن را به شکل خالص یا با آب استفاده نمایید. هرگز مایع سفید کننده با مواد دیگر مخلوط نکنید چراکه با عث ایجاد مشکلات تنفسی و مسمومیت خواهد شد.

  • الکل برای تمیزکاری خانه

الکل جهت تمیز کردن لکه‌های چربی خیلی خوب می باشد. شما قادر می باشید تا با استفاده از الکل همه چربی ‌ها را از سطوح مختلف تمیز نمایید. اصولا پاک کردن لکه‌ های آب از روی شیشه هم با استفاده از الکل خیلی خوب می باشد. شما قادر می باشید تا جهت به کار بردن الکل، اندکی از ان را بر روی دستمال یا اسفنج ریخته و سپس سطح را پاک نمایید. بعد از به کار بردن الکل، سطح را با آب تمیز نمایید تا مشکلی پیش نیاید. همچنین می توانید الکل را رقیق کرده و از آن جهت تمیزکاری استفاده نمایید.

  • اسپری شیرآلات و استیل برای تمیزکاری خانه

خیلی از سطوح آشپزخانه و محیط های گوناگون خانه دارای جنس استیل می باشند. جهت پاک کردن و درخشان کردن این وسایل استیل می بایست تا اسپری شیرآلات به کار ببرید. استفاده از یک اسپری ویژه با دستمالی نرم باعث می شود تا به سرعت شیرآلات را تمیز نمایید. دخشان کردن سینک و دیگر وسایل استیلی هم با این اسپری امکان پذیر است.

  • اسپری‌ چربی ‌زدا یا اسپری گاز پاک کن برای تمیزکاری خانه

اسپری چربی زدا یا گاز پاک کن از جمله شوینده‌های مختص به پاک کردن چربی می باشد. این محصولات جهت نابود کردن چربی‌های موجود در سطح های گوناگون نظیر دیوارهای کنار گاز و دیگر سطح ها خیلی اثرگذار می باشند. با کمک اسپری چربی زدا، قادر می باشید تا به آسانی چربی‌های موجود بر روی گاز و کناره های آن را پاک کنید. حتما باید بعد از استفاده از این اسپری سطح موردنظر را با دستمال خشکی تمیز نمایید تا مشکلی پیش نیاید. همچنین باید در زمان استفاده از این محصول دستکش بپوشید.

  • شوینده ‌های جلا دهنده‌ برای تمیزکاری خانه

به کار بردن شوینده های جلا دهنده باعث می شود تا انواع سطح ها را درخشان و زیبا کنید. اصولا این شوینده‌ ها بعد از تمیز کردن کامل سطوح به کار برده می شوند. این محصولات جهت درخشان کردن لوازم چوبی نظیر مبلمان، میز و صندلی ‌های چوبی، برق انداختن فلزات گوناگون و موارد این چنینی به کار می روند. با کمک جلا دهنده‌ها قادر می باشید تا به آسانی اثرات فرسودگی و کدر شدن ناپدید کنید و باعث جذاب تر شدن وسایل شوید..

  • شوینده های مخصوص شیشه برای تمیزکاری خانه

شوینده های شیشه جهت پاک کردن سطح های شیشه‌ای نظیر پنجره‌ها، آینه‌ها و … به کار می روند. با کمک شیشه پاک کن‌ها قادر می باشید تا لکه‌ها و اثر انگشت های سطح ها را پاک کرده و آن ها را درخشان نمایید. جهت به کار بردن این محصول باید اندکی از آن را اسپری کرده و با یک دستمال تمیز، سطح مورد نظر را تمیز نمایید. با این کار موجب درخشان تر شدن سطوح شیشه ای خواهید شد.

  • مایع جرم ‌گیر برای تمیزکاری خانه

مایع جرم گیر جهت از بین بردن جرم و کثیفی ‌های موجود در سطح های گوناگون به خصوص در حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه خیلی مفید می باشند. این مایع به علت داشتن اسیدهای پرقدرت، موجب از بین رفتن جرم‌ ها و کثیفی‌ های موجود در سطح ها خواهد شد. جهت به کار بردن جرم گیر، می بایست نکات ایمنی را رعایت نمایید. اسپری کردن این مایع در جاهای گوناگون موجب می شود تا جرم و کثیفی را نابود نمایید.

  • پاک ‌کننده‌ های چند کاره برای تمیزکاری خانه

پاک کننده ‌های چند کاره خیلی در تمیز کردن خانه مفید می باشند. این پاک ‌کننده‌ ها دارای مواد ضدعفونی کننده بوده که جهت نابود کردن باکتری‌ها و ویروس‌ها گزینه خیلی خوبی می باشند. این محصولات موجب تمیز شدن سطح های گوناگون شده و آن ها را براق می کنند. شما با کمک این پاک کننده ها قادر می باشید تا به آسانی سطح های گوناگون را تمیز نمایید. به کار بردن پاک کننده های چند کاره باعث می شود تا جرم و کثیفی را از بین ببرید.

  • سرکه سفید برای تمیزکاری خانه

سرکه سفید از جمله بهترین مواد شوینده جهت خانه تکانی به شمار می رود. این شوینده طبیعی اگر با جوش شیرین ترکیب شود در جرم زدایی بسیار موثر خواهد بود. با کمک این شوینده طبیعی قادر می باشید تا در کنار تمیز کردن محیط، جرم ها را نابود کرده و فضا را زیبا نمایید. به کار بردن این مایع باعث می شود تا در کنار نابودی بافت چربی، محیط را تمیز تر نمایید.

پاک کننده های طبیعی جهت تمیزکاری خانه

خوب است بدانید که پاک‌کننده‌ های طبیعی جهت تمیزکاری خانه خیلی معروف می باشند چراکه غیر سمی بوده و صدمه کمتری به محیط زیست وارد می کنند. با ما همراه باشید تا برخی از این پاک کننده های طبیعی را به شما معرفی نماییم.

  • سرکه سفید برای تمیزکاری خانه

سرکه سفید از جمله برترین پاک‌ کننده‌ های طبیعی به شمار می رود که قادر می باشید تا جهت پاک کردن سطح های گوناگون مثل کف‌پوش ‌ها، شیشه ‌ها، ظرف ها، شیرآلات و لوازم آشپزخانه آن را به کار بگیرید. سرکه سفید دارای قابلیت ضد باکتری و ضد قارچی می باشد و قادر است تا لکه ‌های زیاد چربی را از سطح های گوناگون پاک نماید.

  • لیمو برای تمیزکاری خانه

ترکیب آب لیمو در کنار نمک قادر است تا سطح های گوناگون را تمیز نماید. خاصیت اسیدی لیمو طبیعی یا آبلیمو جهت تمیز کردن و درخشان کردن سطح هایی نظیر سینک، وسایل آشپزخانه و حتی مبلمان چرمی مناسب می باشد. اسید موجود در لیمو موجب نبودی لکه ‌ها شده و مانع از ایجاد لکه ها خواهد شد.

  • خاک کائولین برای تمیزکاری خانه

این گونه خاک از جمله موادهای طبیعی می باشد که قادر می باشید تا جهت پاک کردن و درخشان کردن سطح های گوناگون آن را به کار ببرید. این خاک به خوبی می تواند سطوح را درخشان کرده و لکه ها را نابود کند.

  • سدر برای تمیزکاری خانه

به کار بردن سدر همچون یک شوینده طبیعی، خیلی اثرگذار می باشد. سدر از جمله مواد طبیعی به شمار می رود که جهت پاک کردن و ضدعفونی کردن سطح های گوناگون نظیر حمام و آشپزخانه به کار برده می شود. این گیاه دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی می باشد و موجب نابودی بوی بد خواهد شد.

  • جوش شیرین برای تمیزکاری خانه

جوش شیرین یم ماده شوینده مناسب جهت تمیز کردن خانه می باشد که بوی بد را نابود کرده و لوازم چوبی و سطح های گوناگون را پاک می‌کند. جهت به کار بردن جوش شیرین، اندکی از آن را روی سطح اسپری نمایید و با یک دستمال تمیز، آن را پاک نمایید. مخلوط جوش شیرین و سرکه جهت پاک کردن نیز بسیار خوب می باشد.

موارد با اهمیت در زمان به کار بردن شوینده ها در تمیزکاری خانه

شما باید در استفاده از شوینده ها برخی از موارد با اهمیت را رعایت نمایید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. در ادامه این موارد را بیان خواهیم کرد:

  • به کار بردن دستکش برای تمیزکاری خانه

در زمان به کار بردن شوینده‌های پرقدرت و شیمیایی جهت تمیزکاری خانه، دستکش به دست کنید تا پوست شما صدمه نبیند.

  • تهویه مناسب در تمیزکاری خانه

در زمان به کار بردن شوینده‌های پرقدرت و شیمیایی، می بایست تا تهویه مناسب در محیط برقرار باشد. گازهای خطرناک این محصولات سلامت شما را به خطر می اندازند.

  • امتحان کردن انواع شوینده ها برای تمیزکاری خانه

شوینده‌ها پیش از به‌کاربردن بر روی یک بخش کوچک امتحان نمایید تا مطمئن شوید آسیبی در سطح و بافت و رنگ ایجاد نمی‌کنند.

  • رعایت دستورالعمل‌ ها برای تمیزکاری خانه

همواره سعی کنید تا دستورالعمل ‌های تولید کننده را خوب بخوانید و آن ها را رعایت نمایید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

  • گذاشتن شوینده ها در مکان خنک و خشک

سعی کنید تا شوینده‌ ها را در مکانی خنک و خشک بگذارید به صورتی که نور خورشید به آن ها نخورد. در غیر این صورت تغییرات شیمیایی صورت گرفته و مشکلاتی به دنبال خواهند داشت.

  • منع مخلوط کردن انواع شوینده‌ ها برای تمیزکاری خانه

هیچ وقت مواد مختلف شوینده را با هم مخلوط نکنید، چراکه گازهای مضر و سمی تولید شده و برای سلامت شما بسیار خطرآفرین می باشند.

  • دقت کردن به تاریخ انقضا در انواع شوینده ها

هیچ وقت شوینده های تاریخ انقضا گذشته استفاده نکنید چون بازدهی و ایمنی خوبی نخواهند داشت.

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

امتیاز بدهید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*