نکات مهم جهت خرید تبلت هوشمند

باید بدانید که در هنگام خرید یک تبلت می بایست تا به خصوصیاتی نظیر ابعاد نمایشگر، پردازنده و حافظه آن دقت نمایید. تبلت‌ های هوشمند همچون ابزاری میانه نسبت به لپ تاپ و گوشی های هوشمند می باشند. به علاوه تبلت ها جای بیشتری را برای کار در مقایسه با گوشی‌های هوشمند ایجاد کنند.

باتری تبلت ‌ها نسبت به لپ‌تاپ‌ها، چندین ساعت بیشتر ماندگاری دارند. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت ملودیکا نکات مهمی را در خصوص خرید تبلت به شما بگوییم.

سایز درست تبلت هوشمند

با توجه به اینکه تبلت‌ های هوشمند در سایزهای گوناگون می باشند و بزرگ تر از موبایل های هوشمند هستند، سایز نمایشگر در خرید آن یک عامل تعیین‌کننده و با اهمیت می باشد.

در صورتی که به دنبال تبلت مختص به بازی کردن می باشید، می بایست تا تبلتی را برگزینید که اندکی کوچکتر باشد؛ ولی در صورتی که تبلتی جهت تولید محتوا می خواهید، باید نمایشگر بزرگتری را انتخاب نمایید.

مثلا تبلت Galaxy Tab S9 Ultra سامسونگ یک نمایشگر بزرگ با سایز ۱۴.۶ اینچی می باشد که ابعاد ان همچون یک نمایشگر لپ‌تاپ می باشد و برای تولید محتوا مناسب می باشد.

فناوری نمایشگر تبلت هوشمند

بیشتر تبلت ‌ها نمایشگر IPS LCD دارند، ولی بعضی از دستگاه‌ های سطح بالا صفحه نمایش OLED بزرگتری را با کنتراست بهتر، دقت رنگ بیشتر و سطح روشنایی بالاتر دارند. تبلت ‌های IPS LCD اصولا بد نمی باشند، ولی همتایان OLED آن ها اصولا تجربه خیلی بهتری را در اختیار شما قرار می دهند و قیمت بیشتری دارند.

به جز تکنولوژی صفحه نمایش، دقت به موارد دیگری نظیر وضوح نمایشگر، نرخ آپدیت و روشنایی هم با اهمیت می باشند. با توجه به اینکه تبلت تقریبا بزرگ می باشد، رزولوشن نمایشگر مخصوصا در زمان مشاهده از نزدیک احتمالا بیشتر کم خواهد شد. بنابراین نرخ تازه سازی یک جنبه با اهمیت برای بازی کنندگان می باشد؛ چراکه موجب می‌شود بازی‌ها روان‌تر به چشم بیایند.

بنابراین داشتن سطح بالاتری از بیشترین روشنایی باعث می شود که تبلت حدودا در همه شرایط نوری تجربه مشاهده یکسانی را عرضه کند، که در صورت مسافرت بسیار، فاکتور با اهمیتی می باشد.

توان پردازنده تبلت هوشمند

در صورتی که تبلتی برای تولید محتوا می خواهید باید تراشه رده بالا برای تبلت وجود داشته باشد. ولی در صورتی که گیمر می باشید، باید تبلتی با پردازنده قوی انتخاب نمایید. به علاوه اطمینان حاصل کنید که رم کافی حداقل ۴ گیگابایت و حافظه داخلی حداقل ۶۴ گیگابایت داشته باشد. به صورتی که دستگاه قادر باشد تا کار‌های معمولی روزانه را انجام دهد. در پایان اطمینان حاص کنید که تبلت شما جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید را داشته باشد.

همچنین وجود پورت برای اضافه کردن حافظه خارجی جهت زیاد شدن فضای ذخیره سازی و انجام عملیات پشتیبان گیری هم اهمیت دارد.

خصوصیات ارتباطی تبلت هوشمند

در صورتی که فردی همواره در حال جنب و جوش می باشید، فراهم کردن تبلت با اتصال موبایلی بسیار مهم می باشد. بسیاری از تبلت ها از فناوری 4G پشتیبانی می‌کنند و بعضی از تبلت‌ها هم از فناوری شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند. در صورتی که تبلتی برای زمانی طولانی می خواهید، باید تبلت دارای فناوری 5G، و حداقل با اتصال Wi-Fi 6 را داشته باشید.

امتیاز این مقاله

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*