راهکارهایی جهت بهبود کار با ChatGPT

همانگونه که هر سوالی را از ChatGPT بپرسید به شما پاسخ خواهد داد، راهکارهایی نیز وجود دارند که نتایج جالب‌تر و مفیدتری برای شما به ارمغان خواهند آورد، و این مهندسی سریع به یک مهارت تخصصی مبدل شده است.

تکنولوژی های هوش مصنوعی به ویژه ChatGPT و دیگر ابزارهای نظیر آن خیلی از کاربران را به خود جذب کرده اند. این ابزار برای کاربران معمولی نیز در دسترس می باشد و در هر موردی قادر است تا انواع جواب ها را به شما بدهد.

علاوه بر کاربران معمولی، شرکت‌ها و موسسات نیز قادر می باشند به علت قدرت آن در تجزیه و تحلیل حجم بزرگی از داده‌ها، شناسایی الگوها و پیش‌بینی طبق داده‌ها، که در بهبود محتوا، بدون توجه به ماهیت آن، خیلی مفید می باشد، از خدمات هوش مصنوعی استفاده کنند.

با توجه به دستورالعمل‌های گوناگون، می‌توان جواب های سطح بالاتر ChatGPT را نظیر آغاز مکالمه با دستورالعمل‌های روشن و واضح گرفت، چراکه موجب راهنمایی مدل جهت درک تقاضا شما و ایجاد جواب مرتبط کمک خواهد کرد.

فرمت مدل جواب

پیشنهاد می‌شود مدل جواب لازم را تعیین و قالب بندی نمایید. در صورتی که فرمت یا مدل جواب ویژه ای وجود دارد، کاربر می بایست تا درباره آن صریح باشد، برای نمونه لیست دقیق، پاراگراف کوتاه یا حتی تکه‌های کد می‌تواند بر اسا احتیاجات ویژه ای تقاضا شود.

تجزیه کردن پرسش های پیچیده

متخصصین پیشنهاد می کنند پرسش های پیچیده را به قسمت های کوچک‌تر و قابل مدیریت بخش بندی نمایید. این راهکار قادر است به مدل ChatGPT کمک کند تا بر جنبه‌های خاص تمرکز نماید و جواب های دقیق‌تری بدهد.

ارائه اطلاعات زمینه 

در زمان سوال کردن یک پرسش یا بحث درباره یک موضوع، پیش‌زمینه کافی و اطلاعات مرتبط می بایست ارائه شود. این به مدل کمک می‌کند تا مفهوم را درک کرده و جواب های منسجم و با دقت تری بدهد.

تکرار و بهبود

چنانچه جواب نخستین مدل، بر اساس انتظارات شما نباشد، سوال خود را تکرار نمایید و زمینه اضافی را ارائه دهید یا پرسش های روشن تر بپرسید تا مدل را به طرف جواب بهتر راهنمایی نمایید. این فرآیند تعاملی، موجب بهبود مکالمه و بهتر شدن کیفیت محتوای در حال تولید، خواهد شد.

ایجاد تصاویر خود

ChatGPT Plus دارای تولید کننده تصویر DALL-E در درون خود برنامه می باشد، در نتیجه هر نوع تصویر، گرافیک یا تصویری که کاربر بخواهد می‌تواند تقاضا کند.

ارائه نمونه کارها

جهت بهتر شدن کیفیت جواب هایی که از ChatGPT می گیرید، قادر می باشید پیش از وال کردن، اندکی اطلاعات به آن بدهید تا با کمک دامنه داتش بیشتری جواب شما را بدهد. برای نمونه قادر می باشید تا لیستی از خلاصه‌های کتاب را با ژانر آن‌ها به ChatGPT  داده و بعد از آن درخواست کنید تا برچسب ژانر درستی را اعمال نماید.

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*