تجهیزات لازم جهت سفر به جزیره زیبای قشم

همانگونه که می دانید جزیره قشم از جمله زیباترین نواحی ایران جهت سفرهای تفریحی و گردشگری می باشد که با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو گردشگران بسیاری به آن جا می روند. مکان های طبیعی شگفت انگیز جزیره قشم و تفریحات آبی آن باعث می شود تا گردشگران زیادی به قشم بروند. شما باید بدانید جهت سفر به قشم چه وسایل و تجهیزاتی با خود ببرید. در این مقاله از سایت ملودیکا وسایل و تجهیزات لازم جهت سفر به جزیره قشم را معرفی خواهیم کرد.

تجهیزات لازم نوزاد و کودک در سفر به جزیره قشم

خیلی از اشخاص نگران سفر با کودکان و خردسالان به جزیره قشم می باشند و نمی دانند که چه چیزهایی را با خود ببرند. پیش از سفر به جزیره قشم می بایست داروهای مصرفی کودکان را به میزان لازم گرفته و بعضی از داروهای عادی مصرفی کودکان نظیر داردی سرماخوردگی و مسکن را هم با خود ببرید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود. به علاوه برای کودکان می بایست اضافه بر لباس های خنک، لباس های گرم هم با خود ببرید تا سرما نخورند و همچنین یک پتوی کوچک هم برای این سفر نیاز می باشد. چنانچه کودک شیرخواره دارید، می بایست تا شیر خشک مصرفی و پوشک به اندازه لازم با خود ببرید.

مدارک شناسایی لازم جهت سفر به جزیره قشم

در صورتی که می خواهید به جزیره قشم بروید، می بایست مدارک شناسایی خود را ببرید. شناسنامه و کارت ملی با اهمیت ترین مدارکی می باشند که در مسافرت به قشم احتیاج خواهید داشت. بلیط چاپ شده، گواهینامه، کارت های بانکی و کپی از سند ازدواج از دیگر مدارکی می باشند که در سفر به جزیره قشم می بایست آن ها را با خود ببرید. بردن گواهینامه جهت اجاره اتومبیل در این ناحیه موردنیاز می باشد و بدون آن قادر نمی باشید تا اتومبیلی اجاره کنید. برای اتباع خارجی وجود گذرنامه با شش ماه اعتبار هم از دیگر نکات سفر به جزیره قشم می باشد. به علاوه بردن اندکی پول نقد می تواند خیال شما را در سفر راحت کند.

لوازم الکترونیکی لازم جهت سفر به جزیره قشم

در سفر به جزیره قشم می بایست تا لوازم الکترونیکی لازم را با خود ببرید. با اهمیت ترین وسیله الکترونیکی مهم در سفر به قشم، گوشی موبایل می باشد که حتما می بایست آن را با خود ببرید و شارژر گوشی خود را نیز به همراه داشته باشید. بودن پاوربانک و هندزفری هم لازم می باشد. در سفر به جزیره قشم باید از بردن وسایل برقی غیر ضروری نظیر لپ تاپ اجتناب نمایید. بودن دوربین عکاسی جهت ثبت یادگاری سفر به قشم هم پیشنهاد می شود و در صورتی که دوربین گوشی شما کیفیت بالایی داشت، دیگر دوربین عکاسی نخواهید لازم نمی باشد. چنانچه می خواهید در این جزیره عکاسی حرفه ای بکنید، قادر می باشید تا وسایل مختص به عکاسی نظیر سه پایه عکاسی را با خود همراه داشته باشید.

تجهیزات و وسایل شخصی لازم جهت سفر به جزیره قشم

با اقامت در هتل های جزیره قشم، خیلی از وسایل شخصی مهم به شما داده می شود ولی در صورتی که بخواهید با خیال آسوده سفر کنید، توصیه می کنیم که تجهیزات شخصی مهم را با خود به همراه داشته باشید. مسواک، خمیر دندان، کرم ضد آفتاب، مام، اسپری خوشبو کننده بدن، لباس شنا، وسایل بهداشتی بانوان، تیغ و ریش تراش و حوله با اهمیت ترین وسایل شخصی مهم در سفر محسوب می شوند که باید به همراه داشته باشید. به علاوه بودن وسایلی که جهت تفریح در سواحل به آن ها احتیاج دارید هم پیشنهاد می شود. عینک آفتابی، یک زیر انداز کوچک، اسپری و پماد دور کننده حشرات و دمپایی وسایل مهم در چنین تفریحی می باشند. همچنین در صورت داشتن داروی خاصی حتما پیش از سفر به قشم آن را تهیه کرده و با خود ببرید.

لباس و کفش مناسب جهت سفر به جزیره قشم

جزیره قشم از جمله زیباترین نواحی ایران جهت سفر و گشتن می باشند ولی نبود لباس مناسب باعث اذیت شدن شما در سفر خواهند شد. در سفر به جزیره قشم، می بایست از لباس های نخی و خنک استفاده نمایید و تلاش کنید تا لباس های تنگ و پلاستیکی نپوشید. همچنین در کنار لباس های خنک، بودن یک لباس گرم هم پیشنهادمی شود تا در زمان سفر به قشم مشکلی برایتان ایجاد نشود. پیراهن های ساحلی برای بانوان و لباس های خنک با شلوارک برای آقایان لباس های مناسب برای این سفر می باشند. به علاوه یک صندل و دمپایی هم می بایست با خود به جزیره قشم ببرید و جهت حضور در خیابان های این جزیره هم یک کتانی با خود ببرید.

نکات با اهمیت در سفر به جزیره قشم

در زمان سر به این جزیره زیبا و دیدنی می بایست نکاتی را رعایت نمایید که در ادامه بیان خواهیم کرد:

  • بردن کرم کالاندولا جهت دور کردن حشرات ضروری می باشد و بهتر است که آن را با خود ببرید.
  • در مسافرت به جزیره قشم به ور سبک سفر کنید و از بردن چمدان های بزرگ و سنگین اجتناب کنید.
  • در عوض به کار بردن کیف های دستی بزرگ، می بایست از کوله پشتی در سفر به قشم استفاده نمایید.
  • در صورتی که برای کاری به این جزیره می روید، می بایست یک تا دو دست لباس رسمی با خود ببرید.
  • جهت شنا در آب های جزیره قشم، می بایست یک لباس شنا اضافی با خود ببرید و یک کیسه نیز داشته تا لباس های خیس خود را در آن بگذارید.
  • بردن بعضی از چیزها نظیر نخ و سوزن، پول نقد و کلاه آفتاب گیر هم ضروری می باشد.
  • در صورتی که با اتومبیل شخصی به این جزیره می روید و غذاهای بین راهی را دوست ندارید، باید غذاهایی سبک برده و چنانچه با قطار به قشم می روید، برای مسیر سرگرمی جذابی درست کنید و یا بازی با خود به همراه داشته باشید.

کلام آخر

جزیره قشم مقصد بسیار خوبی برای مسافرت می باشد زیرا در آن جاذبه های گردشگری بسیاری وجود دارد که تجربه بی نظیری برایتان خواهد بود. جهت داشتن سفری بهتر می بایست وسایل لازم را با خود ببرید. از جمله وسایل لازم جهت سفر به این جزیره وسایل نوزاد، وسایل برقی و وسایل شخصی می باشند.

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*