کاهش میزان استرس و اضطراب در رسانه های اجتماعی مجازی

همانگونه که می دانید فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به علت مشکلات ایجاد کرده برای افراد می توانند باعث ایجاد استرس و اضطراب در آن ها شوند. خوب است بدانید که ماه آوریل هر سال، ماه شناخت استرس و کنترل آن جهت حفظ سلامت روحی و جسمی افراد در فضای مجازی می باشد. رسانه های اجتماعی هم اکنون منبع اصلی استرس و اضطراب بوده و عامل با اهمیتی در معضلات ایجاد شده در بین کاربران فضای اجتماعی می باشد.

درست است که شبکه های اجتماعی قادر می باشند داده های بسیاری را در اختیار کاربران قرار دهند، ولی احتمالا کلاهبردارانی وجود دارند که اطلاعات شخصی آن ها را جهت کسب سود به کار می برند.

شما باید بدانید که شبکه های اجتماعی با رفاه کاربران چه ارتباطی دارد تا بتوانید میزان استرس و اضطراب خود را مدیریت نمایید.

جهت کم کردن اثر منفی شبکه های اجتماعی بر رفاه کاربران در فضای مجازی، متخصصین نکاتی را به شما توصیه می کنند.

با انجام درست تنظیمات حریم خصوصی اکانت های آنلاین یک گام مهم جهت مراقبت از داده های شخصی و امنیت مجازی خود برداشته اید. شما می توانید افرادی که استوری ها و پست ‌های شما را می بینند، محدود کنید. همچنین قادر می باشید تا ریسک ارتباطات ناخواسته با افراد سودجو را کم تر کنید. با این کار می توانید تهدید هایی نظیر تعقیب، دزدیده شدن هویت، داکسینگ و فیشینگ را کم تر نمایید.

دنبال کردن دستورالعمل‌های Privacy Shecker برای خدمات آنلاین باعث می شود تا کاربران تنظیمات حریم خصوصی را در معروف ترین رسانه های اجتماعی مدیریت نمایند. ارتباطات مناسب و تعامل راهبردی، استراتژی‌های مهم جهت داشتن امنیت آنلاین و رفاه مجازی می باشند، به طوری که کاربران می بایست تا تماس‌ها و ارتباطات خود را برای افراد آشنا محدود نمایند و بدین وسیله سواستفاده افراد سودجو را کم تر کنند.

روبرو شدن با محتوای بد، نظیر صحنه‌های خشونت آمیز، موجب می شوند تا شما استرس بگیرید و ناراحت شوید. با تنظیم محیط دیجیتال می توانید ایمن تر و با آسایش کامل در این محیط بمانید.

همچنین به کار بردن ابزار‌های مرتب سازی دوستان در رسانه های اجتماعی باعث می شوند تا اشتراک گذاری شخصی‌تری داشته باشید.

با تگ کردن دوستان، افراد در فضای مجازی قادر می باشند محتوای شخصی را تنها با تعداد نزدیکی از دوستان خود به اشتراک بگذارند، در نتیجه از فواید اشتراک گذاری اجتماعی و کاهش ریسک بهره‌مند خواهند شد.

شما باید در استفاده از لینک ها و باز کردن آن ها احتیاط کنید. هر لینکی ممکن است حاوی خطر باشد. هر لینکی که در اینترنت می بینید در مقابل آن احتیاط کنید حتی در صورتی که از طرف دوست صمیمی شما باشد، چراکه همواره این احتمال وجود دارد که اکانت او توسط افراد سودجو هک شده باشد. پیوندهای بی خطر در شبکه های اجتماعی قادر می باشند تا طرح‌های فیشینگ را که همچون وب‌سایت‌های قانونی نشان داده می شوند، مخفی کنند.

سایت‌های فیشینگ برای افراد سودجو در انتشار اطلاعات حساس نظیر رمز عبور، داده های مالی و دیگر اطلاعات شخصی طراحی شده‌اند و شبیه بودن سایت‌های فیشینگ به سایت های حقیقی باعث گمراهی می شود و ریسک انتشار داده های شخصی را بالا می برد.

این تهدید مجازی باعث می شود تا مراقب باشید و راه های ایمن آنلاینی را انجام دهید. برای نمونه شما می بایست تا اعتبار وب‌سایت‌ها را پیش از ورود داده ها ارزیابی نمایید. برای انجام این کار شما باید یک رمز عبور قوی انتخاب نمایید چراکه افراد سودجو توسط آن می توانند به اکانت های شما دسترسی پیدا کنند.

زمانی که این اکانت ها با ریسک مواجه شوند، افراد سودجو به شیوه های گوناگونی نظیر کلاهبرداری از افراد فهرست تماس شما یا شرکت در اخاذی استفاده می کنند. یک رمز عبور قوی و سخت انتخاب کنید تا از نظر امنیتی با این مشکل روبرو نشوید.

همچنین به کار بردن رمز عبور قابل اعتماد هم باعث افزایش امنیت آنلاین شده و هم استرس فراموش کردن چند رمز عبور سخت را هم کم می کند.

گزارش عملکردهای شک برانگیز و مزاحمت سایبری به پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی، قسمت با اهمیتی از حفظ یک محیط امن و مثبت آنلاین می باشد، چراکه آنها دوست دارند تا امنیت و رضایت کاربران را افزایش دهند.

هنگام گزارش محتوای بد یا مزاحمت سایبری هم خود را ایمن خواهید کرد و هم رفاه جامعه را فراهم می کنید، چراکه این گزارش‌ها، کمپانی های شبکه های اجتماعی را وادار می کند تا جلوی این افراد را بگیرند و اقدامات امنیتی جدیدی اتخاذ کنند.

کارشناس تجزیه و تحلیل محتوای وب سایت در Kaspersky یعنی آنا لارکینا بیان کرد که در محیط شبکه های اجتماعی، ترکیب تکنولوژی با انتخاب شناخته شده درست ترین راه جهت مراقبت از سلامت روان ما می باشد و راه حل‌های Kaspersky که حریم خصوصی و امنیت کاربران را بیشتر می کند، در کنار رویکرد شناخت تعامل مجازی، تجربه آنلاین ما را از منبع اضطراب به منبع تعامل مثبت مبدل می‌کند.

امتیاز این مقاله

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*