چین نسل جدید اینترنت 5.5G را رونمایی کرد

خوب است بدانید که کشور چین نسل جدید شبکه اینترنت موبایل نسل پنجم به اسم 5.5G را رونمایی کرده و می خواهد تا یک کمپانی مخابراتی دولتی را تا آخر سال میلادی در بالای ۳۰۰ شهر این کشور راه اندازی نماید.

با این که کمپانی های مخابراتی تاکنون اینترنت نسل پنجم گوشی ها را کامل نکرده اند ولی کشور چین دستاوردی جدید در این حیطه به دست آورده است. در این بین کمپانی چاینا موبایل یک شرکت مخابراتی دولتی از شبکه 5.5G رونمایی کرده است.

به عبارت دیگر شبکه 5.5G نسخه توسعه یافته تر شبکه 5G می باشد و به علاوه با اسم 5GA یعنی اینترنت نسل پنجم موبایل پیشرفته هم شمناخته می شود. همانگونه که شبکه G4.5 طبق شبکه استاندارد 5G شکل گرفت، شبکه 5.5G هم طبق استاندارد 5G ایجاد شد ولی مقدار تاخیر و سرعت اینترنت در آن به مقدار بسیار زیادی بهتر شده است.

گفته شده که شبکه 5.5G در مقایسه با شبکه 5G بهتر شده است. این استاندارد جدید قادر است سرعت دانلود را به میزان ۱۰ گیگابیت برثانیه و سرعت آپلود محتوا را به میزان یک گیگابیت برثانیه بیشتر کند. درست است که شبکه 5G سرعت بهتر دانلود و آپلود دارد ولی قادر نبوده تا اثر بسیاری در محیط صنعتی داشته باشد. در این حیطه برنامه ها احتیاج به تاخیر کم تر، آپلود سریع تر داده ها، امنیت بیشتر، عملکرد معتبر و استفاده برق کم تری می باشند.

در نتیجه شیکه 5.5G قادر است تا این مسائل را پوشش دهد و همچون یک رابط حیاتی به طرف نسل ششم اینترنت همراه برود.

کمپانی چاینا موبایل گفت که تا اخر سال میلادی پوشش شبکه 5.5G را برای بالای ۳۰۰ شهر ایجاد خواهد کرد. در حال حاضر هیچ کدام از شرکت های مخابراتی دیگر از برنامه راه اندازی 5.5G اطلاع ندارند.

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*