همه چیز درباره ساخت عظیم ترین دوربین دیجیتال

خوب است بدانید که دوربین سه هزار و ۲۰۰ مگاپیکسلی بررسی میراث به‌جا‌مانده فضا و زمان یا ال‌اس‌اس‌تی دارای سه تن وزن می باشد و لنزی با قطر ۱.۵۷ متر یا ۵.۱ پا دارد. برای درک بهتر باید بگوییم که آخرین آیفون دارای یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی می باشد که فقط قادر است تا ۰.۰۱ درصد از جزئیات را به شما نشان دهد.

پژوهشگران و متخصصین آزمایشگاه ملی شتاب‌دهنده اسلک یا SLAC واقع در ایالات متحده که این دوربین را تولید و طراحی کرده اند، بیان کردند که این دوربین از بعضی از عظیم ترین رازهای جهان هستی پرده برداری خواهد کرد.

زمانی که این تلسکوپ در رصدخانه روبین در شیلی باشد، ستاره‌ شناسان آن را جهت رصد ماده تاریک به کار خواهند برد که تقریبا ۸۵ درصد از ماده جهان هستی را تشکیل می‌دهد.

در این بین استاد دانشگاه واشینگتن و مدیر تولید رصدخانه ورا روبین یعنی ژلیکو ایوزیک بیان کرد که ما قرار است تا ساخت بهترین فیلم همه زمان ها و بهترین نقشه آسمان شبی را شروع کنیم.

آرون رودمندر ادامه عنوان کرد که وضوح این دوربین به حدی زیاد می باشد که جهت به نمایش گذاشتن فقط یکی از عکس های آن در سایز کامل، باید صدها تلویزیون با وضوح بسیار زیاد در دسترس باشند.

همچنین پروفسور رودمن اظهار کرد که عکس های این دوربین، هنگامی که قسمتی از آسمان به مقدار هفت برابر بزرگ ‌تر از ماه کامل را در بر می گیرد، به حدی با دقت می باشد که قادر است یک توپ گلف را از فاصله ای به میزان ۱۵ مایلی یعنی ۲۴ کیلومتری دورتر تشخیص دهد. این عکس ها با میلیاردها ستاره و کهکشان، باعث کشف رازهای جهان هستی خواهند شد.

به علاوه ستاره شناسان تصمیم دارند تا از دوربین ال‌اس‌اس‌تی جهت تشخیص ستارگان ابرنواختری که قبل از این ثبت و مستند نشده بودند و به علاوه جهت درک ما از کهکشان راه شیری و منظومه شمسی استفاده نمایند.

حساسیت دوربین موجب می شود تا دقیق‌ترین نقشه‌ای را که تا کنون از کهکشان دیده شده، تهیه نماید.

در این راستا کیهان‌شناسی که سازمان اخترفیزیک ذرات و کیهان‌شناسی کاولی را در اسلک و دانشگاه استنفورد مدیریت می‌کند یعنی ریسا وکسلر بیان کرد که دانشمندان بسیاری در اسلک و در همه دنیا وجود دارند که در اطلاعاتی که این دوربین ایجاد خواهد کرد، مورد با ارزشی خواهند یافت. او گفت در حال حاضر وقت بسیار خوبی جهت پژوهش و تحصیل کیهان‌شناسی می باشد.

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*