همه چیز درباره ساحل جذاب بنود در شهر عسلویه

همانگونه که می دانید شهر بوشهر از جمله شهرهای جذاب کشورمان می باشد که با مسافرت به آن جا می توانید از مکان های گردشگری زیادی دیدن نمایید و نهایت لذت را ببرید. ساحل بنود در شهر عسلویه از جمله زیباترین جاذبه های گردشگری شهر بوشهر به شمار می رود که نباید از آن غفلت نمایید.

درباره ساحل بنود در شهر بوشهر

خوب است بدانید که ساحل بنود عسلویه، در پایین ترین بخش بوشهر قرار دارد و از از مکان های بسیار زیبا عسلویه به شمار می رود. در ۳۵ کیلومتری شهر عسلویه، روستای بنود قرار دارد. این روستا فاصله زیادی از منطقه صنعتی عسلویه ندارد، ولی بکر و دست نخورده مانده است. این منطقه به قدری بکر است که فاقد آلودگی می باشد و شغل ساکنان آن صیادی است. منازل ساخته شده در این روستا از برگ نخل می باشد در نتیجه بسیار جهت گردشگری جذاب به نظر می رسد و نباید آن را از دست داد.

در ساحل زیبای بنود کمپ بزنید

در صورتی که شب به این ساحل می روید قادر می باشید تا در تاریکی و زیر نور ماه کمپ زده و آتش روشن نمایید. روی صخره‌ها نشسته و شنای فیتوپلانکتون‌ها و رنگ آبی زیلای آن ها را تماشا کنید و از صدای بی نظیر موج ها در این منطقه لذت ببرید. شما می توانید در صبح طلوع آفتاب را دیده و همچنین از دیدن مناظر آن جا در روشنایی روز لذت ببرید.

به مکان های توریستی کناره های ساحل بنود در عسلویه بروید

بعد از گشتن در ساحل کوچک بنود، به کناره های آن رفته و تپه ها را مشاهده نمایید. اگر می توانید با طناب به پایین بروید، در طرف چپ غاری کوچک را مشاهده می کنید که با وارد شدن به آن به غاری بزرگ‌تر خواهید رسید که موج ‌های ساحل و نور خورشید به وسیله دو دهانه آن، به غار وارد می‌شوند و جذابیت بسیار زیابی را رقم خواهند زد. غار بنود بدون تردید یکی از مکان های گردشگری اصلی این ناحیه به شمار می رود که جای بسیار خوبی جهت عکاسی می باشد.

زمان مناسب رفتن به ساحل بنود در بوشهر

زمان مناسب مسافرت به ساحل بنود، آخرهای پاییز، زمستان و اوایل بهار می باشد که آب‌وهوای خوش و دلپذیری را برای توریست ها دارد. سعی کنید تا وسط هفته به این ساحل زیبا بروید چراکه آخر هفته‌ها بیشتر مردم بومی در آن جا می باشند.

موارد با اهمیت در هنگام رفتن به ساحل بنود در بوشهر

با در نظر گرفتن اینکه ساحل بنود امکانات خاصی ندارد سعی کنید تا آب و مواد غذایی به همراه خود ببرید. قادر می باشید تا از عسلویه یا روستای بنود این وساییل را بخرید. در صورتی که در فصل گردشگری به آن جا می روید دقت کنید که در زمان غروب، هوا سردتر خواهد شد و نیاز به لباس گرم دارید. همچنین پشه‌ها در غروب خورشید پیدا می شوند بنابراین سعی کنید تا اسپری‌ دفع حشرات همراه خود داشته باشید. اگر می خواهید کمپ بزنید همه چیز را با خود ببرید.

انواع تفریحات در ساحل بنود بوشهر

در صورتی که به این ساحل بروید می توانید تفریح هایی مثل والیبال، فوتبال ساحلی و قلعه‌سازی کودکانه را انجام دهید یا تنها زیر نور خورشید دراز بکشید و از خورشید استفاده کنید. آب دریا این ساحل تمیز می باشد بنابراین می توانید مکانی را جهت شنا و آب‌تنی بیابید. همچنین قایق‌سواری در این ناحیه با اجاره کردن قایق از ماهیگیران بسیار جذاب می باشد.

لوکیشن رسیدن به ساحل بنود در بوشهر

در صورتی که جاده عسلویه به خلیج نایبند را طی کنید با رد شدن از روستاهای بساتین و صفیه و زیار به یک سه راهی خواهید رسید که راه دست راست شما را به روستای بنود در کنار دریا خواهد رساند. همانگونه که پیش تر گفتیم از جاده اصلی به اندازه پنج کیلومتر جاده خاکی می باشد و کیفیت خوبی ندارد. با اتومبیل شخصی کمی مشکل است و خطر دارد ولی با ماشین آفرود بسیار مناسب است.

امتیاز این مقاله

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*