همه چیز درباره روتین مراقبت از پوست در فصل گرم و سرد سال

همانگونه که می دانید روتین پوستی در فصل گرما و سرما فرق هایی با هم دارند. شیوه های مراقبت از پوست در فصل‌های گوناگون سال اندکی فرق دارند و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی می بایست تغییراتی در روتین مراقبت پوستی خود اعمال کنید.

مراقبت از پوست در فصول سرد سال

سرمای هوا در فصل پاییز و زمستان موجب خشکی، کشش، خارش و حتی پوسته پوسته شدن پوست خواهد شد. اولین قدم جهت مراقبت از پوست فراهم کردن رطوبت لازم آن می باشد.

روتین پوستی در فصول سرد پاییز و زمستان

  • به کار بردن مرطوب‌کننده: هوای سرد و خشک باعث خشکی و تحریک‌پذی پوست خواهد شد. به کار بردن مرطوب‌کننده‌هایی که دارای موادی نظیر شی‌باتر، گلیسرین یا هیالورونیک اسید می باشند، جهت حفظ رطوبت پوست در این آب و هوا مناسب هستند.
  • کم شدن درصد لایه‌برداری: در فصول سرد سال، پوست حساس‌تر شده، در نتیجه کم شدن درصد لایه‌برداری و به کار بردن محصولات ملایم‌تر پیشنهاد می‌شود.
  • به کار بردن لایه بردار روغنی: به کار بردن لایه‌بردار موجب می‌شود تا سلول‌های مرده و صدمه دیده از روی پوست جمع شوند. این کار موجب می‌شود تا روند پیری آهسته شده و پوست شما ترمیم و احیا شود. لایه‌بردارهای روغنی در فصول سرد سال می‌تواند مانع از خشک شدن پوست شده و باعث رطوبت‌رسانی به پوست شوند.
  • مراقبت از پوست در مقابل عناصر محیطی: به کار بردن محافظ‌هایی نظیر کرم‌های مراقبتی و شال گردن جهت پیشگیری از صدمات ناشی از سرما و باد مهم می باشد.

مراقبت از پوست در فصول گرم سال

در فصول تابستان و حتی بهار با گرم شدن هوا نور خورشید و اشعه فرابنفش اثرهای بدی بر روی پوست می گذارند. اگر در این مدت ار پوست خود مراقبت نکنید در زیر آفتاب موجب ایجاد مشکلات بدی همچون پیری پوست، ایجاد لک، کک مک و آفتاب سوختگی خواهد شد.

در فصول گرم سال مقدار ترشح چربی پوست بالا می رود، پوست عرق کرده و جوش می زند و شکلی براق پیدا می‌کند. در نتیجه در این فصل می بایست محصولاتی به کار ببرید که قابلیت تنفس را برای پوست شما ایجاد کنند و مانع از بسته شدن منافذ و جوش زدن شوند.

روتین پوستی در فصول گرم بهار و تابستان

  • به کار بردن مرطوب‌کننده‌های سبک‌تر: در هوای گرم و مرطوب، به کار بردن مرطوب‌کننده‌های سبک‌تر و بر پایه آب مه مانع از چربی پوست می شوند، پیشنهاد می‌شود.
  • به کاربردن بیشتر کرم ضد آفتاب: در فصول گرم، قرار گرفتن در معرض آفتاب بیشتر می شود. به کار بردن کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالا و تمدید کردن آن‌ها به صورت منظم مهم می باشد.
  • پاک کردن عمیق‌تر پوست: در فصول گرم، عرق کردن بیشتر و ایجاد چربی احتمالا باعث مسدود شدن منافذ خواهد شد. به کار بردن شوینده‌های عمیق‌تر جهت پاکسازی منافذ و پیشگیری از آکنه مفید می باشد.

حرف پایانی

چیزی که درباره چگونگی مراقبت از پوست مهم می باشد این است که در هر فصلی که می باشید حتما باید از ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده نمایید. به علاوه به کار بردن لیپ بالم و کرم دور چشم هم بسیار ضروری می باشد. همچنین داشتن روتین پوستی خیلی اهمیت دارد و با رعایت این نکات خواهید توانست در طول سال موجب سلامت، زیبایی، شادابی و طراوت پوست خود شوید.

امتیاز این مقاله

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*