همه چیز درباره دریل شارژی براشلس

خوب است بدانید که دریل براشلس یا Brushless Drill از جمله گونه های دریل‌های شارژی می باشد. دریل شارژی دستگاهی کاربردی در هر منزل و فضای کاری است و جهت سوراخ ‌کاری در سطح های گوناگون نظیر دیوار‌ها، چوب، فلز و بتن مورد استفاده قرار می گیرد. دریل شارژی عادی و دریل شارژی براشلس دو مدل از این دریل ها محسوب می شوند.

این دو مدل دریل شارژی همانند یکدیگر کار می کنند ولی فرق هایی هم بین ان ها وجود دارد که به مقدار احتیاج کاربر و فناوری تولید ان ها وابسته است. فرق های میان دریل شارژی براشلس و دریل عادی بسیار مهم می باشد چراکه هر کدام کاربری خاص خود را دارند.

با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت ملودیکا در مورد دریل شارژی براشلس و فرق ان با دریل شارژی عادی صحبت کنیم.

دریل شارژی براشلس

باید بدانید که در تولید موتور دریل براشلس فناوری های پیشرفته ای به کار برده شده است. این موتور دارای یک ساختار جدید می باشد که در عوض زغال دریل استفاده شده است. در دریل‌های شارژی براشلس از آهن‌ربا در عوض زغال استفاده شده و همین امر باعث بازدهی بهتر موتور بدون احتیاج به جاروبک شده است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی مبدل می‌کند.

موتور‌های دریل براشلس گشتاور زیادی دارند و بازدهی بسیاری را در هنگام کار به ارمغان می آورند. هم اکنون دریل‌های شارژی با برند‌های گوناگونی نظیر دریل شارژی براشلس توسن جهت خرید موجود می باشند.

گونه های مختلف موتور دریل شارژی

موتور‌های دریل شارژی اصولا طبق فناوری باتری و نوع کاربری انواع گوناگونی دارند که در ادامه بیان خواهیم کرد:

  • موتور‌های دریل براشلس یا Brushless دارای فناوری براشلس می باشند که بدون مکانیسم برس جهت برقراری جریان برق در قسمت های مغناطیسی فعالیت می‌کنند. از میا این دریل ها می توان به دریل شارژی براشلس رونیکس اشاره کرد.
  • موتور‌های لیتیوم یون یا Lithium-ion که باتری‌های لیتیوم یون جهت سیو انرژی به کار می گیرند و به صورت کلی قابلیت شارژ کردن باتری دارند.
  • موتور‌های خیلی محافظت شده یا Overload Protection سیستم‌های محافظتی ویژه ای دارند. از میان این دریل ها می توان به دریل با محافظت در مقابل بار زیاد یا اورلود و گرمای زیاد یا اورهیت اشاره کرد.
  • موتور‌های قابل تنظیم سرعت یا Variable Speed که می توانند سرعت را تنظیم کنند و به کاربر این امکان را می‌دهند که سرعت موتور را به مقدار لازم تنظیم نماید.
  • موتور‌های مختص به فعالیت های ویژه که برای کارهای مخصوصی نظیر حفاری در بتن، چوب یا فلزات تولید شده اند.

موتور براشلس دریل

موتور براشلس دریل شارژی در حقیقت گونه ای موتور الکتریکی می باشد که با کمک انرژی جابه‌جا می‌شود. مکانیسم این مدل موتور‌ها با موتور‌های براش به طور کامل فرق دارد. در موتور‌های براشلس برس به کار نمی رود و در عوض سیم ‌پیچی ‌های روی روتور، بر روی استاتور قرار دارند. آهن ‌ربا‌هایی موجود روی روتر، انرژی خود را از جریان ‌های برق مستقیم می گیرند و موجب چرخیدن روتور در درون استاتور می‌شوند. این طراحی موجب شده که احتیاج به برس در این مدل موتور‌ها نیاز نباشد.

موتور براشلس علاوه بر روتور بیرونی، دارای سه فاز کویل محرک و یک سنسور دیگر جهت شناسایی موقعیت روتور و قطعه های الکترونیکی دیگر می باشد. به علاوه یک کنترل‌کننده یا تقویت‌کننده هم در این موتور‌ها به کار می رود که به وسیله یک قطعه الکترونیکی نظیر رمزگذار نوری فعال می‌شود تا داخل موتور، میدان مغناطیسی بسازد و موتور را به چرخش دربیاورد.

فواید موتور براشلس

  • موتور‌های براشلس در مقایسه با موتور‌های براش طول عمر زیادتری دارند چراکه بدون برس فعالیت می‌کنند.
  • موتورهای براشلس به آسانی و بدون فرسوده شدن تا مدت شش سال کار می کنند. شما فقط می بایست تا یاتاقان ها را چک کنید که با روغن‌دهی مرتب سالم باقی خواهند ماند.
  • سرعت این مدل موتور‌ها بهتر شده است و این موضوع به علت وزن سبک آن‌‌ها در مقایسه با موتور‌های براش می‌باشد.
  • موتورهای براشلس این امکان را فراهم می کنند تا بیشتر از دستگاه آرسی شما به کار روند.
  • براشلس‌ها خیلی سبک‌ تر می باشند و دارای نویز الکتریکی کم‌ تری می باشند.
  • این نوع موتورها هدر رفت گرمایی خیلی کمی دارند.

بدی های موتور براشلس

  • موتور‌های براشلس به علت قابلیت های بیشتر خود، در مقایسه با موتور‌های براش قیمت بیشتری دارند.
  • سیستم کنترل سرعت آن‌ ها با کمک سیستم کنترل الکترونیکی سرعت ESC سخت تر می باشد ولی به علت طول عمر بیشتر و احتیاج کم‌تر به تعمیر و عوض کردن قطعه، دارای قیمت پایانی کم تری در دراز مدت می باشند.
  • درست است که موتور‌های براشلس به علت ماندگاری زیاد معرف می باشند؛ ولی یکی از بدی های ان ها کنترل سرعت محدودتر می باشد که می تواند با اهمیت باشد.

فرق میان موتور براشلس با موتور عادی

دریل‌های عادی دارای موتور‌هایی با زغال می باشند که آرمیچر و کالکتور قطعه های اساسی ان ها هستند و زغال نقش ارسال جریان برق را در ان ایفا می کند.

ولی دریل‌های دارای موتور بدون زغال دارند. در این موتور‌ها آهنربا‌های همیشگی در عوض زغال به کار می روند که موجب کم شدن اصطکاک در موتور و زیاد شدن بهره وری، ماندگاری و کم شدن گرمای تولیدی خواهد شد.

در حیطه کاربرد دریل‌ های براشلس ماندگاری زیادتری در مقایسه با دریل‌های عادی دارند. این موضوع به خاطر کم بودن اصطکاک در موتور براشلس می باشد که باعث ایجاد توان بیشتر با مصرف انرژی کم ‌تر خواهد شد.

ماندگاری دریل‌های براشلس بیشتر می باشد چراکه زغال‌ها با سپری شدن زمان اصظحکاک پیدا می کنند و باید عوض شوند. این موضوع موجب کم شدن ماندگاری دریل ‌های عادی می‌شود.

مقدار گرمای ایجاد شده در دریل‌های براشلس به علت کم بودن اصطکاک موتور، خیلی کم ‌تر می باشد؛ بنابراین موجب می‌شود این دستگاه ها زمان بیشتری بدون احتیاج به استراحت کار کنند.

معرفی برترین دریل های شارژی براشلس

اگر می خواهید تا دریل شارژی براشلس بخرید سعی کنید تا از یکی از مدل های زیر انتخاب نمایید:

  • دریل ویوارکس شارژی براشلس
  • موتور شارژی براشلس DeWalt DCD791D2
  • موتور شارژی براشلس Milwaukee 2702-20 M18
  • موتور شارژی براشلس Makita XFD131
  • دریل براشلس شارژی آنکور

سخن پایانی

در این مقاله در مورد موتور براشلس صحبت کردیم و اینکه چه فرقی با موتور‌های عادی دارد. دریل‌های دارای موتور براش نسبت به دریل‌های با موتور براشلس فواید بسیاری دارند و همچنین قیمت آن‌ها زیادتر می باشد. باید بدانید که دریل‌های براشلس شارژی سبک‌ تر می باشند، صدای کم‌ تری دارند، تعمیر و نگهداری زیادی نمی خواهند و دارای کارکرد برق بهتری می باشند. بنابراین خیلی از تولیدکنندگان تازه کار و نیمه‌ حرفه‌ای دریل‌های براشلس به کار می برند.

امتیاز این مقاله

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*