همه چیز درباره خواص موز سیاه

خوب است بدانید که نقطه های سیاه روی موزهای سالم یک نوع پروتئین دارند که موجب کم شدن رشد سلول های تومور و سرطان خواهند شد. موزهای سیاه شده که به آن ها خراب می گویند بهتر از موزهای سالم و زرد رنگ دارای خواص مفید می باشند. موزها دارای مقدار بسیاری فیبر می باشند که جهت حفظ سلامت بدن بسیار خوب می باشند. در ادامه این خواص را بیان خواهیم کرد.

مقابله با سرطان از خواص موز سیاه

نقطه های سیاه روی موزهای سالم نوعی پروتئین دارند که موجب کم شدن رشد سلول های تومور و سرطان خواهند شد. موزها دارای مقدار بسیار زیادی فیبر می باشند که جهت حفظ سلامت بدن خوب می باشد.

ضد فشار خون بودن از خواص موز سیاه

موزهای لکه دار سیاه سرشار از پتاسیم می باشند که بسیار جهت سلامت قلب مفید می باشند. پتاسیم موجب تنظیم فشار خون شده و قادر است تا مانع از سکته و حمله های قلبی شود.

انرژی زا بودن از خواص موز سیاه

موز یک میوه خیلی انرژی زا می باشد. موز دارای مقدار بسیاری کربن و آب می باشد و سرشار از کالری است. مقدار پتاسیم موجود در موز موجب تنظیم قند خون خواهد شد.

درمان سوزش معده از خواص موز سیاه

میوه موز موجب بهبود سوزش معده، ترش کردن و رفلاکس خواهد شد. پتاسیم زیاد موز وضعیت اسیدی معده را با زیاد کردن سطح PH خون خنثی خواهد کرد.

ضد استرس و افسردگی از خواص موز سیاه

میوه موز دارای یک مخلوط شیمیایی به اسم تریپتوفان می باشد که حافظه را تقویت کرده و موجب ساخت سروتونین در بدن می شود. این ماده موجب تقویت روحیه شده و فرد را از وضعیت افسردگی بیرون می آورد. این خاصیت در موز های سیاه بیشتر می باشد.

هضم کننده موادغذایی از خواص موز سیاه

به علت مقدار زیاد فیبر موجود در میوه موز، می تواند موجب بهبود هضم غذا شود. به علاوه به دلیل بودن پکتین که کربوهیدراتی محلول در آب در بعضی از میوه های رسیده می باشد باعث بهبود سیستم گوارش خواهد شد.

بهبود فشارهای روحی و عصبی از خواص موز سیاه

میوه موز سرشار از ویتامین های گروه ب که موجب مهار شدن برخی از حالات روحی و عصبی خواهد شد و به علاوه به علت داشتن میزان بسیاری پتاسیم باعث کنترل قند خون شده که باز در نتیجه آن استرس و حالات عصبی را کاهش می دهد.

امتیاز این مقاله

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*