همه چیز درباره حباب گیر بنزین اتومبیل و موارد استفاده از آن

خوب است بدانید که سیستم سوخت‌رسانی اتومبیل ها دارای قطعه های گوناگونی می باشد. جهت انتقال بنزین از باک به صورت یک دست به درون سیلندر اتومبیل، گروهی از اجزای گوناگون با هم در حال تعامل می باشند. از جمله این اجزا و قطعه ها حباب گیر بنزین اتومبیل می باشد. درست است که این جز ساز و کار ساده ای دارد، ولی بسیار در منتقل کردن روان بنزین و کارکرد درست موتور با اهمیت می باشد. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت ملودیکا درباره این قطعه با شما صحبت کنیم.

درباره حباب گیر بنزین

هنگامی که بنزین به باک اتومبیل می زنید، اندکی هوا به داخل باک ماشین وارد می شود. این هوای اضافی با بخار بنزینی که در باک حبس می شود، قادر است تا در عملکرد انتقال بنزین از باک به موتور اتومبیل باعث ایجاد مشکل شود. این جز اصولا دارای جنس پلاستیک می باشد و در صورت خراب شدن، کارمرد موتور با مشکل روبرو خواهد شد.

چگونگی فعالیت حباب گیر اتومبیل

باید بدانید که حباب گیر بنزین به وسیله سه لوله باریک به باک اتومبیل متصل می شود و همچون یک دودکش کار می‌کند. این جز ار اتومبیل باید هوای اضافی و بخار بنزین را از باک خارج کند. در صورتی که هوای اضافی یا بخار در باک اتومبیل باشد، جریان انتقال بنزین به درون سیلندر اتومبیل روان نمی باشد. بنابراین در این حالت فعالیت احتراق با مشکل روبرو خواهد شد.

قطعات حباب گیر بنزین اتومبیل

حباب گیر بنزین قطعه بسیار پیچیده‌ای نمی باشد و ساز و کار ساده ای دارد. این قطعه جزهای گوناگونی دارد که در ادامه بیان خواهیم کرد:

  • اریفیس شلنگ جهت خارج شدن هوا از باک بنزین اتومبیل
  • سوپاپ در حباب گیر بنزین اتومبیل
  • سه‌راهی خارج شدن بخار و هوا در حباب گیر بنزین اتومبیل
  • شلنگ سوپاپ در حباب گیر بنزین اتومبیل
  • شلنگ‌های متصل به سه‌راهی سوپاپ و کنیستر در حباب گیر بنزین اتومبیل
  • لوله فلزی در حباب گیر بنزین اتومبیل
  • مخزن در حباب گیر بنزین اتومبیل
  • مخزن جداسازی مایع در حباب گیر بنزین اتومبیل

نشانه های خراب شدن حباب گیر بنزین اتومبیل

همانند بیشتر قطعه های اتومبیل، حبابگیر بنزین هم عمر مشخصی دارد و با گذشت زمان پوسیده خواهد شد. از میان قسمت های گوناگون، شلنگ‌ها بیشتر فرسوده خواهند شد و احتمالا بعد از مدتی شکاف یا نشتی در آن ها ایجاد می شود. اگر این اتفاق بیفتد، بوی بنزین به اطراف و خصوصا اطراف کابین خواهد رفت و به شمام می رسد. در نتیجه اگر بوی بنزین در کابین به مشام شما رسید، ممکن است که حباب گیر بنزین شما خراب شده باشد. جهت کنترل نشتی، باید شلنگ‌های حباب گیر اتومبیل را جدا نمایید و آن را داخل آب ببرید. خارج کردن هر گونه حباب از شلنگ‌ ها در زیر آب به خاطر روزنه یا شکاف در شلنگ می باشد.

چگونگی عوض کردن حباب گیر بنزین اتومبیل

در صورتی که مطمئن شدید حباب گیر بنزین اتومبیل شما خراب شده است و می بایست عوض شود، باید با چندین مرحله ساده اقدام به انجام این کار کنید:

  • نخست می بایست بخش عقب اتومبیل را توسط جک بالا ببرد.
  • سپس باید بست شلنگ‌ها را باز کنید و آن ها را جدا کنید.
  • پس از آن می بایست حباب گیر را به صورت کامل از جای خود دربیاورید.
  • در این مرحله می بایست شلنگ نو را در مکان خود نصب نمایید.
  • در آخر هم باید بست‌های موجود را در مکان های خود سفت نمایید.

جمع آوری

حباب گیر بنزین اتومبیل یک قطعه ساده ولی با اهمیت در سیستم سوخت‌رسانی اتومبیل می باشد. در صورتی که این قطعه خراب شود، جریان انتقال سوخت از باک به موتور با مشکل روبرو خواهد شد. باید بدانید که انفجارهای منظم و صحیح داخل سیلندرها، احتیاج به ترکیبی با مقدار مشخصی از سوخت و هوا دارد. بنابراین هر عاملی –نظیر خرابی حباب گیر اتومبیل– که در مخلوط این ترکیب باعث ایجاد تغییراتی شود، موجب احتراق‌های ناقص و کارکرد نامنظم موتور اتومبیل خواهد شد.

همانگونه که گفتیم حباب گیر بنزین ماندگاری مشخصی دارد و بنابراین ممکن است خراب شود. از جمله علائم اصلی خرابی این قطعه شنیده شدن بوی بنزین در درون کابین می باشد. خوب است بدانید که قیمت این قطعه و اجزای گوناگون آن زیاد نمی باشد و اگر خراب شود هزینه زیادی احتیاج ندارد. بنابراین در صورت دیدن خرابی، می بایست تا سریع تر آن را عوض کنید.

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*