همه چیز درباره اسکراب لب و خوبی های و بدی های آن

همانگونه که می دانید لب ها، از جمله حساس ترین بافت های صورت ما به شمار می روند. در نتیجه مراقبت مناسب از آن به فاکتورهای گوناگونی نظیر پرهیز از لیسیدن، نوشیدن دو لیتر آب در روز و به کار بردن یک اسکراب لب خوب وابسته می باشد. با توجه به این که لب دارای غدد عرق، ملانین، کراتین و دیگر سلول هایی که از آن در مقابل نور خورشید و عوامل خارجی مراقب می کند، نمی باشد به راحتی رطوبت خود را از دست داده و خشک می شود.

همچنین بیشتر اوقات با وجود مرطوب کردن لب‌ ها با لوسیون‌ ها و بالم لب، قادر به ترمیم کردن آن ها نمی باشیم. چون در صورتی که پوست لب، دارای سلول های مرده و نا خالصی نباشد؛ همانند دیگر بخش های صورت، مرطوب کننده بر ان اثرگذار نخواهد بود.

اسکراب لب

خوب است بدانید که اسکراب لب جهت حذف پوست مرده ناشی از دمای شدید در لب ها، به کار برده می شود. لایه برداری لب در سطح زیبایی، خیلی اهمیت دارد. چراکه سلول های مرده و تکه هایی از پوست را حذف می کند که با یش ترکیب نشوند، مخصوصا در صورتی که رژ لب های دائمی به لب های خود می زنید.

همانگونه که جهت حذف سلول های مرده می بایست پوست را لایه برداری کنید، در مورد لب هم می بایست این کار را انجام دهید. گونه های مختلف اسکراب لب اصولا موجب آبرسانی، زیاد کردن حجم لب ها یا حتی رنگ دادن به آن ها خواهند شد.

مواد موجود در اسکراب لب

مواد موجود در اسکراب لب در برنده ای گوناگون با هم فرق دارد، ولی به صورت کلی این محصول از شکر، جهت حذف سلول های مرده و مومیایی کننده و جهت مرطوب کردن ساخته شده است. به علاوه، بعضی از اسکراب ها، دارای عسل یا روغن هایی نظیر نارگیل یا بادام می باشند.

نحوه استفاده از اسکراب لب

شما می بایست تا اسکراب لب خانگی را کم کم بر همه سطح لب خود بزنید، پس از آن با مسواک یا براش نرم، ماساژهای دایره ای انجام دهید تا ماسک به پوست شما نفوذ کند و همه پوست مرده از روی لب ها از بین بروند. این ماساژ باد به اندازه 2 دقیقه انجام شود.

در گام بعدی جهت به کار بردن اسکراب های لب باید:

  • اگر لب های شما خشک می باشد، پیش از شستن و مرطوب کردن با کرم لب، بگذارید تا محصول استفاده شده به مدت 3 دقیقه دیگر بر روی لب ها بماند.
  • در صورت خشک نبودن لب هایتان، آن ها را با اندکی آب بشویید، پس از آن با دستمال خشک کرده و کرم مرطوب کننده لب یا وازلین را به لب های خود بزنید.

مزایا و خوبی های اسکراب لب

  • لایه برداری لب موجب یکسان شدن رنگ لب در همه قسمت های آن خواهد شد و سبب حذف لکه های ناخوشایند روی لب ها می شود.
  • اسکراب لب باعث کم شدن عیب های صورت می شود. اگر لب های خشکی داشته باشید وجود پوست ‌ها یا عیب های دیگر موجب ناخوشایند شدن ظاهر لب ها خواهد شد، ولی با لایه برداری می توانید این مشکل رل برطرف کنید.
  • اسکراب لب موجب حذف سلول های مرده پوست لب خواهد شد. لایه برداری و اسکراب لب اصولا لایه بالایی پوست را که دارای ضایعات و سلول های مرده می باشد، از بین می‌برد.
  • با اسکراب لب لب هایتان نرم و صاف خواهد شد. برداشتن لایه بالایی از پوست توسط اسکراب لب، باعث ایجاد ایجاد پوست جدید و سالم تر، صاف تر، نرم تر و آماده برای مرطوب شدن خواهد شد.
  • شما باید لایه برداری لب ها را پیش از آبرسانی آن ها با کمک مومیایی کردن، استفاده از وازلین یا محصولات مرطوب کننده دیگر انجام دهید. در نتیجه این کار را پیش از به کار بردن محصولات مرطوب کننده یا رژلب انجام دهید.

بدی های اسکراب لب

اسکراب لب سبب صدمه به مخاط ظریف انواع لب خواهد شد. در صورتی که مراقب نباشید، اندکی ساییدگی، صدمات کوچک و حتی اندک خونریزی ایجاد خواهد شد. زمانی که اسکراب لب به کار می برید؛ شاید پوست چسبیده به لب های خود را پاره کنید که در نتیجه سبب ایجاد دلمه، خشکی و مشکلات پوستی زاید خواهد شد.

وقت مناسب جهت لایه برداری لب ها

جهت انجام این کار باید حساسیت لب خود را در نظر بگیرید، ولی خوب است که لایه برداری لب را هر 21 تا 28 روز یعنی3 یا 4 هفته یکبار انجام دهید که وقت موردنیاز جهت ترمیم پوست باشد. به علاوه، اهمیت دارد که پوست حاصل از لایه برداری را جدا نکنید، چراکه این کار تنها موجب ایجاد زخم های بد خواهد شد.

موارد با اهمیت جهت به کار بردن اسکراب لب

موارد با اهمیتی که زمان به کار بردن اسکراب لب می بایست به آن ها دقت کنید تا لب هایتان صدمه نبیند در ادامه بیان شده اند:

  • روتین لایه ‌برداری و به کار بردن اسکراب لب، در هنگام شب می باشد، چراکه پوست در زمان خواب ترمیم می‌شود و همچنین در معرض آفتاب، آلودگی یا دیگر شرایط آب و هوایی قرار نخواهد گرفت.
  • جهت به کار بردن گونه های مختلف اسکراب لب توجه کنید که اسکراب لب شما می بایست بافت کرمی یا روغنی داشته باشد و دانه آن نرم باشد تا موجب تحریک پوست نشود.
  • چنانچه مسواک یا براشر جهت لایه برداری لب های خود به کار ببرید، می توانید آن را با اندکی روغن زیتون یا نارگیل مرطوب نمایید و پس از آن اسکراب را بزنید.
  • نوع پوست خود را شناخته و بدانید که هر چند وقت یکبار می بایست تا اسکراب را به لب های خود بزنید. پوست قوی و سفت خوب است که دوبار در هفته لایه‌برداری شود، چراکه شرایط آب و هوایی بر روی آن اثرگذار نخواهد بود. در مقابل پوست های حساس می بایست تا یک بار در هفته یا دو هفته یکبار لایه برداری شوند.

نحوه درست کردن انواع اسکراب لب خانگی

در این قسمت از مقاله سایت ملودیکا، نحوه درست کردن انواع اسکراب لب خانگی و طبیعی را جهت لایه برداری عمیق لب ها به شما باد خواهیم داد و برای درست کردن آن ها تنها 5 دقیقه زمان نیاز است.

چگونگی درست کردن اسکراب لب خانگی وازلین و شکر

وازلین و شکر معروف ترین و بهترین اسکراب لب خانگی می باشد. با این دو ماده خیلی ساده می توانید لایه ‌برداری عمیق انجام داده و لب‌ ها را آبرسانی نمایید.

جهت درست کردن این اسکراب در یک کاسه کوچک، اندکی وازلین خالص یا معطر و نصف قاشق چایخوری شکر بیفزایید. پس از آن به کمک یک قاشق چایخوری آن ها را خوب به هم بزنید تا اسکراب لب خانگی شما حاضر شود.

چگونگی درست کردن اسکراب لب وازلین، شکر و روغن بادام

از جمله دیگر اسکراب های خانگی اسکراب شکر، وازلین و روغن بادام می باشد. این اسکراب مناسب لب های ترک خورده و یا خشک می باشد، چراکه روغن بادام باعث آبرسانی پوست شما خواهد شد.

بعد از به کار بردن این اسکراب روی لب های خود، آن ها را خیلی مرطوب تر از پیش خواهید کرد. بهپیشنهاد می کنیم تا این اسکراب را ماهی دو بار انجام دهید، چراکه باعث پاکسازی و بازسازی عمیق لب خواهد شد.

جهت درست کردن این اسکراب لب می بایست تا 2 تا 3 قاشق چایخوری شکر و یک قاشق غذاخوری روغن بادام را در یییک کاسه ریخته و آن ها را خوب با هم ترکیب نمایید و وازلین را به ترکیب گفته شده بیفزایید تا هنگامی که بع بافتی یکنواخت برسید.

چگونگی درست کردن اسکراب شکر قهوه ای با روغن زیتون

باید بدانید که روغن زیتون مزایای بسیار خوبی برای سلامتی و مراقبت از بدن دارد. با این مواد قادر می باشید تا یک اسکراب لب خانگی با شکر قهوه ای یا گرانول و روغن زیتون ایجاد کنید.

جهت درست کردن این اسکراب شما باید در یک کاسه کوچک، یک قاشق چای خوری شکر قهوه ای دانه ریز شده و یک روغن زیتون بکر بیفزایید. آن ها را خوب با هم مخلوط کنید تا به یک بافت خمیر شنی برسید که بسیار آبکی و یا بسیار غلیظ نشود.

چگونگی درست کردن اسکراب لب عسل و جوش شیرین

از جمله دیگر مواد مفید جهت درست کردن اسکراب جوش شیرین می باشد. به علاوه این محصول جهت لایه برداری و مرطوب کردن لب های شما خیلی مفید می باشد. شما می توانید تا ماهی دوبار این اسکراب را به لب های خود بزنید.

جهت درست کردن این اسکراب در یک کاسه کوچک به میزان یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی و یک قاشق چایخوری جوش شیرین بریزید. شما می توانید به این ترکیب یک قطره روغن زیتون جهت تقویت آن بیفزایید. خواص بازسازی کننده این اسکراب لب خانگی بسیار خوب می باشد.

چگونگی درست کردن اسکراب قهوه با روغن زیتون

قهوه هم یک نوع لایه ‌بردار طبیعی به حساب می آید که جهت لایه برداری لب ‌های شما پیشنهاد می ‌شود. چنانچه لب هایی دارید که بسیار حساس می باشند، پیشنهاد می کنیم از این اسکراب استفاده نمایید.

جهت درست کردن این اسکراب یک قاشق غذاخوری قهوه و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک کاسه کوچک بریزید. ترکیب را با هم مخلوط کنید تا به بافتی صاف و کرمی برسید.

سوالات پرتکرار

  • اسکراب لب چیست؟

اسکراب لب جهت حذف پوست مرده در اثر دمای شدید در لب ها، به کار برده می شود. لایه برداری لب در میزان زیبایی، خیلی اهمیت دارد چراکه سلول های مرده و تکه هایی از پوست را حذف می کند که با یش ترکیب نشوند، مخصوصا در صورتی که رژ لب های دائمی به لب خای خود می زنید.

  • بدی های اسکراب لب چیست؟

اسکراب لب سبب صدمه به مخاط ظریف انواع لب خواهد شد. در صورتی که مراقب نباشید، اندکی ساییدگی، صدمات کوچک و حتی اندک خونریزی ایجاد خواهد شد.

امتیاز این مقاله

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*