نحوه پیشگیری از گرمای بیش از حد موبایل ها

در صورتی که با موبایل خود بازی می کنید و یا خیلی زنگ می زنید گوشی شما با مشکل بیشتری فعالیت می کند و گرمای بیش از حدی ایجاد می‌کند که در نتیجه موبایل را داغ خواهد کرد.

در هر سال برخی از موبایل های هوشمند احتمالا به علت نزدیکی با هوای گرم و بودن طولانی در زیر نور خورشید منفجر شده و باتری آن ها می ترکد که این مورد هم باعث خسارت مالی خواهد شد و هم خطر جدی برای سلامتی صاحبان موبایل ها خواهد بود.

شما باید با رسیدن به فصل گرما به این مورد توجه ویزه ای داشته باشید. خیلی از متخصصین در این حیطه به کاربران موبایل های هوشمند اخطار می‌دهند که با رعایت نکته های ایمنی می توانید از این حوادث جلوگیری نمایید.

گذاشتن موبایل در وضعیت هواپیما از جمله موارد امنیتی می باشد که قادر است تا از منفجر شدن موبایل شما جلوگیری کند. در حقیقت این تنها دمای خارجی نیست که موجب گرم شدن بیش از حد موبایل می‌شود؛ در صورتی شما بازی کنید و یا تماس زیاد داشته باشید، گوشی شما با مشکل روبرو می شود و خیلی زیاد داغ می شود. در نتیجه جهت خنک شدن گوشی باید آن را در وضعیت هواپیما بگذارید و از اپ های کاربردی قوی نظیر بازی استفاده نکنید تا گوشب خنک شود.

در صورتی که در یک روز گرم قصد دارید تا موبایل خود را خنک کنید باید گوشی را از جیب خود دربیاورید. اگر این کار را نکنید دمای بدن مانع از خنک شدن گوشی شما خواهد شد. همچنین در زمان شارژ کردن باید موبایل خود را در جایی سایه‌دار و دور از مواد عایق‌بندی بگذارید. باید بگوییم که اگر باتری موبایل شما خیلی گرم شود نشت کرده و شروع به آتش سوزی می کند و خطرات زیادی برای جان شما خواهد داشت.

به علاوه شما نباید موبایل خود را جهت شارژ کردن زیر بالش، پتو و یا دیگر مواد گرم کننده بگذارید. در یک روز گرم، گرمایی که به خاطر یک تلفن در حال شارژ به وجود می آید در صورتی که کم تر نشده و بیش از حد داغ شود خطر ساز خواهد بود. در نتیجه باید گوشی خود را در جایی سایه‌دار و سطح سفت و سردی شارژ نمایید.

پیشنهاد ما این است که باتری خراب شده را سریعا عوض کنید چراکه خوب شارژ نمی شود و به خوبی شارژ را نگه نمی دارد و همچنین در مقایسه با دیگر باتری‌های سالم بیشتر احتمال انفجار، ترکیدن و صدمه دیدگی دارد.

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید این است که موبایل در معرض نور آفتاب نباشد. شما به خوبی می دانید که شارژ کردن موبایل موجب گرم شدن آن خواهد شد در نتیجه اگر در زمان شارژ آن را در مقابل آفتاب بگذارید، موجب داغ شدن گوشی شده و اثرات جانبی انتقال برق به باتری موبایل را به همراه دارد.

اگر با رعایت کردن همه این موارد احساس کردید که موبایل شما داغ شده است، سریعا همه اتصالات گوشی مثل بلوتوث، وای فای، اینترنت همراه یا دیتا و … را غیرفعال نمایید تا بیش از این به باتری موبایل فشار نیاید.

در پایان کاری که می توانید جهت پایین آوردن دمای گوشی داغ شده انجام دهید خاموش کردن آن می باشد تا از انفجار و آتش گرفتن جلوگیری نمایید.

امتیاز این مقاله

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*