نحوه مخفی کردن آدرس آی ‌پی در برنامه ایکس

شما می توانید با کمک پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس تماس صوتی و تصویری را با دوستان و آشنایان خود برقرار کنید. ولی با اجرای این ویژگی جدید در این برنامه کاربران با مسئله حفظ حریم خصوصی روبرو شده اند.

با اعمال این خصویت و قابلیت در این برنامه هر شخصی که شما را در این پلتفرم داشته باشد، می تواند به صورت پیش‌فرض با شما تماس گرفته و آدرس آی‌پی یا پروتکل اینترنت شما را مشاهده کند.

باید بدانید که آدرس آی‌پی، لوکیشن تلفن و کامپیوتر شما را به همه نمایش می دهد. در حقیقت این شیوه گرفتن پیام و بارگیری وب‌سایت‌ها می باشد. اکنون هنگامی که این آدرس برملا شود، احتمال دارد خطرهای گوناگون همچون هرزنامه ‌های اینترنتی، سرقت شناسه و برملا شدن موقعیت مکانی‌ برایتان اتفاق بیفتد.

خوب است بدانید که این مشکل، ریسکی برای فعالان حقوق بشر به دنبال خواهد داشت. آن ها معمولا جهت پیشگیری از آزار و اذیت و بازداشت، حساب های کاربری با اسم های جعلی ایجاد می کنند.

در صورتی که قصد دارید تا از تماس‌های اشخاص ناشناس در امان بمانید یا چنانچه قصد دارید تا آدرس آی‌پی خود را از کاربران دیگر شبکه ایکس مخفی نمایید، می بایست تنظیمات اپ تلفن همراه خود را عوض کنید که در ادامه توضیح خواهیم داد.

مراجعه به تنظیمات پیام مستقیم در گوشی هوشمند

نخست برنامه رسانه اجتماعی ایکس را اجرا نمایید. سپس روی تصویر نمایه خود در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید. پس از آن به بخش تنظیمات و پشتیبانی یا Settings and Support بروید. در ادامه تنظیمات و حریم خصوصی یا Settings and privacy را برگزینید.

حال منوی حریم خصوصی و ایمنی یا Privacy and safety را کلیک کرده و بعد از ان به بخش پیام‌های مستقیم یاDirect messages مراجعه کنید.

شیوه انتخاب اکانت هایی که قادر به دیدن آدرس آی‌پی شما می باشند

در صورتی که قصد دارید گزینه های تماس صوتی و تصویری جدید رسانه اجتماعی ایکس را به کار بگیرید ولی در کنار آن می‌خواهید آدرس آی‌پی شما محدود باشد به پایین نمایشگر رفته و گزینه حریم خصوصی تماس پیشرفته یا Enhanced call privacy را عوض کنید. این گزینه به صورت پیش‌فرض خاموش می باشد.

به علاوه رسانه اجتماعی ایکس بیان می کند که این تنظیمات می تواند آدرس آی ‌پی‌ شما را در زمان تماس مخفی نگه دارد.

در این بخش، اندکی انتخاب جهت محدود کردن اشخاصی که قادر می باشند با شما تماس بگیرند نیز وجود دارد. مثلا گزینه‌ای که تنها به افراد موجود در دفترچه آدرس شما مجوز برقراری تماس خواهد داد.

نحوه خاموش کردن کامل تماس‌های صوتی و تصویری

همچنین در منوی پیام‌های مستقیم گزینه فعال کردن تماس صوتی و تصویری یا Enable audio and video calling را می توانید خاموش نمایید. این گزینه موجب می‌شود شخصی قادر به تماس با شما در شبکه اجتماعی ایکس نباشد.

خوب است بدانید که محدود کردن نمایش آدرس آی‌پی و خاموش کردن کامل تماس‌ها فقط در برنامه تلفن همراه ایکس ممکن می باشد. تاکنون گزینه‌ای جهت انجام این کار در نسخه وب ایکس وجود ندارد.

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*