معرفی غذاهایی جهت چربی سوزی

همانگونه که می دانید زیاد شدن متابولیسم بدن و کم شدن کالری موجود در مواد غذایی شیوه هایی جهت آب کردن چربی های اضافی بدن می باشند.

خوب است بدانید که برخی از میوه‌ ها و مواد غذایی طبیعی می توانند متابولیسم بدن را زیادتر کرده و فرایند چربی سوزی را بهتر انجام دهند. درست است که یک برنامه غذایی سالم و ورزش مناسب می توانند روند چربی سوزی بدن را انجام دهند ولی خوردن برخی میوه‌ها و موادغذایی هم در این راستا به این روند کمک خواهند کرد.

از طرف دیگر، خیلی از آن هایی که می خواهند چربی های خود را بسوزانند گمان می کنند که خوردن مواد غذایی برای آن ها مضر می باشد. ولی باید بدانند که متخصصین تغذیه در این باره گفته اند که مصرف بعضی از میوه‌ها و مواد غذایی طبیعی می تواند بسیار به آن ها در این هدف کمک کند. در ادامه این مواد غذایی را معرفی خواهیم کرد.

میوه سیب جهت چربی سوزی بدن

متخصصین تغذیه پیشنهاد می کنند که جهت چربی سوزی بدن روزانه یک تا دو سیب مصرف کنند. در سیب مقدار زیادی فیبر به اسم پکتین وجود دارد که موجب می شود قدرت سلول ها برای جذب چربی کم تر شود. وجود فیبر بسیار در سیب موجب احساس سیری در فرد خواهد شد.

بر اساس برخی تحقیقات مشخص شده که خوردن سیب در نیم یا یک ساعت قبل از وعده غذایی موجب کم شدن کالری دریافتی به بدن خواهد شد. از طرف دیگر بر اساس پژوهش های صورت گرفته آنتی ‌اکسیدان ‌های سیب مانع از ابتلا به سندرم متابولیسم یا نشانگان سوخت و سازی خواهد شد.

سندرم متابولیسم مجموعه ای از چند فاکتور خطرآمیز برای سلامت نظیر کلسترول زیاد، فشار خون زیاد و حالت پیش ‌دیابت یا Prediabetes می باشد که اصولا موجب جمع شدن چربی در دور کمر می شود.

جو دوسر جهت چربی سوزی بدن

جو دوسر دارای فیبرهای انحلال پذیر بسیاری می باشد و بنابراین میزان کلسترول و چربی خون را کاهش خواهد داد. به علاوه جو دوسر به می هضم می‌شود و در نتیجه موجب سیر شدن شده و مانع از افزایش میزان قند خون خواهد شد.

از طرف دیگر بلغور جو دوسر از جمله بهترین غذاها جهت کمک به خواب با کیفیت می باشد. بعضی دیگر از کربوهیدرات ‌ها نظیر برنج سبوس‌دار و بلغور همچون جو دوسر دارای فیبر بسیاری می باشند و بنابراین میزان انسولین را پایین نگه می‌دارند. متخصصین بیان کرده اند که پایین نگه داشتن میزان انسولین موجب چربی سوزی سلول ها خواهد شد. بدن انسان جهت جذب جو دوسر، برنج سبوس‌دار و بلغور در مقایسه با برنج معمولی یا نان سفید به زمان بیشتری احتیاج دارد.

دارچین جهت چربی سوزی بدن

همانگونه که می دانید دارچین خوراکی محسوب نمی شود و جز ادویه ها می باشد. دارچین بدون افزودن کالری به بدن قادر است تا چربی های بدن را بسوزاند.

بر اساس تحقیقات مشخص شده است که دارچین قادر است موجب سوخت و ساز قندی در بدن شود.

همانطور که متخصصین بیان کرده اند مصرف یک چهارم تا دو قاشق چایی خوری دارچین به صورت روزانه میزان قند خون را کم کرده و سطح کلسترول را میان ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش خواهد داد. این موارد موجب چربی سوزی سلول ها خواهد شد.

از طرف دیگر بر اساس تحقیقات پژوهشگران در دانشگاه میشیگان در سال ۲۰۱۷ میلادی مشخص شده است که ماده سینامالدهید یا Cinnamaldehyde که موجب ایجاد بوی دارچین می‌ شود سلول‌ های بدن را مجبور به چربی سوزی می کند. به علاوه دارچین دارای آنتی ‌اکسیدان‌ بسیاری نیز می باشد.

تخم ‌مرغ جهت چربی سوزی بدن

همانگونه که یورو نیوز گزارش کرده است، پژوهشگران تخم ‌مرغ را گونه ای غلیظ از پروتئین حیوانی نامیده اند که نسبت به گوشت در اولویت می باشد چراکه فاقد چربی اضافی با گوشت می‌باشد. بنابراین تخم ‌مرغ یک منبع غذایی خیلی خوب برای صبحانه می‌باشد.

بر اساس پژوهش ها مشخص شده که آن هایی که با صبحانه خود تخم مرغ مصرف می کنند نسبت به آن هایی که تنها کربوهیدرات می خورند در چربی سوزی بدن خود به اندازه دو برابر موفق تر می باشند.

هضم تخم ‌مرغ به می انجام می شود و بنابراین موجب سیر ماندن فرد خواهد شد. همچنین ویتامین‌ها و مواد مغذی معدنی موجود در تخم مرغ موجب چربی سوزی سلول ها خواهند شد.

میوه آووکادو جهت چربی سوزی بدن

باید بدانید که نصف هر میوه آووکادو دارای ۱۰ گرم چربی سالم از نوع تک اشباع نشده می باشد که مانع از زیاد شدن قند خون خواهد شد. جهت چربی سوزی باید از زیاد شدن قند خون جلوگیری کرد چراکه واکنش بدن در مقابل زیاد شدن قند خون، نگهداشتن چربی در کناره های شکم و کمر می باشد.

به علاوه چربی‌های سالم موجود در میوه آووکادو موجب جذب کاروتنوئیدها خواهند شد. کاروتنوئیدهای موجود در میوه‌ ها و سبزیجاتی نظیر گوجه‌ فرنگی، هویج و اسفناج دارای خواص ضد سرطانی می باشند.

بر اساس یک پژوهش در دانشگاه اوهایوی آمریکا مشخص شده است که جذب کاروتنوئیدها در آن هایی که سالاد دارای آووکادو می خورند در مقایسه با کسانی که نمی خورند به میزان 15 برابر بیشتر است. از طرف دیگر میوه آووکادو با وجود چربی ‌های سالم خود قادر می باشد تا از پرخوری جلوگیری نماید. در کنار آووکادو، گونه تک اشباع نشده چربی‌های سالم در روغن زیتون و بعضی از حبوبات هم پیدا می شود.

امتیاز این مقاله

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*