طرز تهیه قرابیه بادام تبریزی مخصوص و عالی به روش قنادی

طرز تهیه قرابیه بادام

قرابیه بادامی تبریز این شیرینی در شهر های مختلف آذربایجان از جمله تبریز و زنجان و قزوین همچنین در جمهوری آذربایجان و ترکیه پخته می‌شود. قرابیه در تبریز از شیرینی های مجلسی و گران قیمت محسوب می‌شود چون که محتویات اصلی این شیرینی بادام می‌باشد و غنی از آهن گیاهی می باشد و برای عید نوروز یکی از گزینه های فوق العاده می باشد ما در آیتم های آموزش های نوروزی در قبل به شما طرز تهیه شیرینی گردویی، شیرینی برنجی را یاد دادیم و امروز در جدول یاب طرز تهیه قرابیه بادام را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پودر بادام درختی ۹۰ گرم
شکر دانه ریز ۱۵۰ گرم
سفیده تخم مرغ ۶۰ گرم (تقریبا ۲ سفیده)
روغن مایع ۱ ق چای خوری
پودر نارگیل ۱ ق سوپ خوری
وانیل ۱/۸ ق چای خوری
آبلیمو ۱/۴ ق چای خوری
مغز پسته و خلال پسته و بادام به مقدار لازم

طرز تهیه قرابیه بادام تبریز

مرحله اول: آماده سازی بادام

ابتدا پودر بادام و شکر و پودر نارگیل و نیمی از سفیده را مخلوط کنید و روی ظرف را بپوشانید و برای ۲ تا ۸ ساعت در محیط خنک یا یخچال استراحت دهید. بعد از استراحت مواد را ۲ بار از چرخ گوشت رد کنید تا نرم و یکدست شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

بقیه سفیده و وانیل و روغن و آبلیمو را اضافه کنید و مواد را چند دقیقه با همزن بزنید. مایه را در قیف ریخته و با فاصله روی کاغذ روغنی پایپ کنید. شیرینی در فر تغییر اندازه میدهد، ترجیحا دایره ای به قطر ۴ تا ۵ سانت بزنید.

مرحله سوم: پخت قرابیه بادام

مغز پسته و خلال بادام و پسته را مخلوط کنید و روی شیرینی ها بریزید. سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه برای حدود ۲۰ دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها بپزند. دمای بالای فر و تایم زیاد پخت باعث خشک شدن سریع بافت شیرینی می شود.  بعد از پخت، شیرینی که از داغی افتاد در ظرف سلفون کشیده دربسته برای یکماه در جای خنک نگهداری کنید.

فوت و فن های دستور پخت قرابیه بادام

  1. برای تهیه پودر بادام می توانید بادام خام را خریداری کنید و برای چند دقیقه در آب جوش بریزید و سپس در آب سرد بریزید تا پوست قهوه ای بادام به راحتی کنده شود.
  2. بادام را آبکش کنید و اجازه دهید شب تا صبح کاملا خشک شود. سپس آسیاب کنید و دقت کنید که بادام به روغن نیفتد. برای راحت تر آسیاب شدن میتوانید مقداری از شکر را به همراه بادام در آسیاب بریزید تا به روند آسیاب شدن کمک کند. برای راحتی کار می توانید از خلال بادام استفاده کنید و آن را آسیاب کنید یا با چاقو کاملا خرد و ریز کنید تا حالت پودری بگیرد.
  3. با این میزان مواد ۱۰ قرابیه به وزن تقریبی ۲۵۰ گرم خواهید داشت. ‌

‫۵/۵ (۱ امتیاز )

۰ ۰

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*