طرز تهیه شیرینی گل محمدی (رینگ گل پسته) در خانه برای عید نوروز

طرز تهیه شیرینی گل محمدی

شیرینی گل محمدی یا رینگ گل پسته یکی از شیرینی های مدرن نوروزی می باشد که شما می توانید با کاتر دلخواه آن را برش بزنید و روی شیرینی ها را با آیسینگ ساده تزیین کنید. این شیرینی بافت بسیار خوبی دارد و حالت بیسکویتی دارد. ما در آموزش های قبلی شیرینی ها نوروزی طرز تهیه شیرینی نخودچی و شیرینی گردویی را به شما آموزش دادیم که از محبوب ترین شیرینی ها نوروز می باشد ولی امروز در جدول یاب طرز تهیه شیرینی گل محمدی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

روغن قنادی یا جامد یا کره ۱۲۵ گرم
پودر قند ۸۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
وانیل ۱/۴ ق چ یا اسانس گل محمدی یا گل رز چند قطره
آرد ۲۰۰ گرم
نشاسته ذرت ۳۰ گرم
نمک ۱ پنس
گل محمدی خشک پودر شده ۲ ق چای خوری
شکلات سفید، پودر گل محمدی و خلال پسته برای تزیین

طرز تهیه شیرینی گل محمدی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک ترازو دیجیتال مواد را اندازه گیری کنید تا کیفیت شیرینی در نهایت بهتر باشد.

مرحله دوم: هم زدن مواد

روغن و پودر قند را حدود ۵ دقیقه بزنید تا کاملا یکدست و پوک شود. تخم مرغ و وانیل یا اسانس را اضافه کنید و ۲ دقیقه بزنید. آرد، نشاسته ذرت و نمک سه بار الک شده را به همراه گل محمدی پودر شده به مواد اضافه کنید و ابتدا با لیسک مخلوط کنید سپس در حد ۱۵ ثانیه با همزن بزنید تا یکدست شود و خمیر جمع شود.

مرحله سوم: استراحت و کاتر زدن خمیر

اگر خمیر را با کره آماده کردید در نایلون قرار دهید و برای ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید. خمیر را روی سطح آردپاشی شده به ضخامت ۳ تا ۵ میل باز کنید و با کاتر دلخواه ترجیحا کاتر گل یا دایره دالبری برش بزنید. با کاتر گرد یا هر مدل دیگر یا ماسوره مرکز شیرینی را خالی کنید و شیرینی ها را با کمی فاصله در سینی فر بچینید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی گل محمدی

سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه حدود ۱۵ دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها بپزند. شیرینی نباید تغییر رنگ داشته باشد. از فر خارج کرده و در محیط قرار دهید تا خنک شوند سپس به راحتی از سینی جدا کنید. شکلات را بن ماری کنید و روی نیمی از شیرینی بمالید، می توانید سطح شیرینی را در ظرف شکلات بزنید تا تمام شیرینی پوشیده شود. خلال یا پودر پسته و پودر گل محمدی روی شکلات بپاشید و زمان دهید تا سفت شود، سپس شیرینی را سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی گل محمدی

  1. با این مواد حدود نیم کیلو شیرینی خواهید داشت.
  2. شیرینی در ظرف سلفون کشیده دربسته ۲ تا ۴ هفته ماندگاری دارد.
  3. بجای پودر گل محمدی می توانید از پودر گل رز استفاده کنید تا شیرینی گل رز داشته باشید.
  4. در صورت تمایل می توانید ۱/۴ ق چ رنده پوست لیمو یا پرتقال به خمیر اضافه کنید.
  5. بجای شکلات می توانید از آیسینگ برای دیزاین شیرینی استفاده کنید.
  6. می توانید شیرینی را در تابه یا فر دستساز بپزید. ‌

‫۵/۵ (۱ امتیاز )

۰ ۰

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*