طرز تهیه شیرینی پسته ای خانگی با زرده تخم مرغ ویژه نوروز

طرز تهیه شیرینی پسته ای

شیرینی پسته ای یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه است که این بار قرار است یک خمیر پایه به شما یاد دهیم و شما می توانید به آن دارچین بزنید تا شیرینی دارچینی داشته باشید یا با افزودن کمی زنجبیل شیرینی زنجبیلی داشته باشد و انواع اسانس و طعم دهنده را می توانید در این خمیر استفاده کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه شیرینی پسته ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پودرقند ۱۵۰ گرم
روغن قنادی/ جامد/کره ۲۵۰ گرم
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
زرده تخم مرغ کوچک ۲ عدد
آرد ۳۷۰ تا ۴۰۰ گرم
نشاسته ذرت ۵۰ گرم
نمک ۱ پنس
طعم دهنده دلخواه به میزان لازم

طر تهیه شیرینی پسته ای

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

آرد، نمک و نشاسته ذرت را سه بار الک کنید. روغن و پودرقند را ۵ دقیقه بزنید تا روشن و پوک شود، سپس وانیل و زرده تخم مرغ را اضافه کنید و ۲ دقیقه بزنید. اگر تمایل دارید شیرینی ها پف زیادی نداشته باشند میتوانید فقط از زرده یک تخم مرغ بزرگ استفاده کنید و برای اینکه بیش از حد پف نکنند و شکل خود را حفظ کنند، در اواسط پخت چند لحظه درب فر را باز کنید که گرما خارج شود و سپس ببندید و به پخت ادامه دهید.

مرحله دوم: افزودن طعم دهنده

طعم دهنده دلخواه مثل دارچین، زنجبیل، هل، زعفران، پودر پسته و انواع اسانس مثل نارگیل، پرتقال، رز و… را در این مرحله اضافه و مخلوط کنید. برای شیرینی پسته ای، بجای ۵۰ تا ۱۰۰ گرم از آرد، پودر پسته بریزید. برای شیرینی دارچینی، به مقدار دلخواه پودر دارچین اضافه کنید. مواد خشک الک شده را اضافه کنید و با همزن بزنید تا خمیر نرم و لطیفی شکل بگیرد.

مرحله سوم: کاتر زدن خمیر

خمیر در ابتدا مانند شن می شود و سپس گلوله گلوله میشود، میتوانید آنرا با دست جمع کنید و در یک نایلون قرار دهید تا خشک نشود. می توانید خمیر را یکساعت در یخچال استراحت دهید سپس کاتر بزنید یا بلافاصله این کار را انجام دهید. خمیر را بین دو کاغذ روغنی به ضخامت حدود  نیم تا یک سانت باز کنید و با کاتر دلخواه برش بزنید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی

برای ایجاد نوشته با رنگ متفاوت، مهر کاتر را در پودر کاکائو بزنید سپس روی خمیر بزنید. شیرینی ها را با کمی فاصله در سینی فر که کاغذ روغنی انداخته اید بچینید. سینی را برای حدود ۲۰ دقیقه در فر یک ربع گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا بپزند. زمان پخت با توجه به سایز شیرینی متفاوت خواهد بود، در نهایت شیرینی نباید تغییر رنگ محسوسی داشته باشد.

فوت و فن های دستور پخت شیرینی پسته ای

  1. بعد از پخت، حداقل ۱ ساعت در محیط قرار دهید تا کاملا خنک شوند.
  2. با این میزان مواد حدود ۶۰۰ گرم شیرینی خواهید داشت که ماندگاری آن بین ۲ تا ۵ هفته در ظرف سلفون کشیده و جای خشک و خنک است.
  3. برای پخت در توستر و فر برقی دما را روی ۱۶۰ قرار دهید.

‫۵/۵ (۱ امتیاز )

۰ ۰

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*