طرز تهیه شیرینی ملکه بادام خانگی مخصوص عید نوروز به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی ملکه بادام

شیرینی ملکه بادام یکی از شیرینی ها بسیار خوشمزه است که از دو قسمت تشکیل می شود ابتدا باید خمیر تارت را تهیه کنید و بعد مواد فیلینگ میانی این شیرینی را آماده کنید و برای عید نوروز این شیرینی را تهیه کنید. ما در آموزش های قبلی به شما طرز تهیه شیرینی کشمشی، طرز تهیه شیرینی نارگیلی را به شما یاد دادیم که دو آیتم بسیار کاربردی برای شیرینی های عید می باشد. امروز در جدول یاب طرز تهیه شیرینی ملکه بادام را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای خمیر تارت

کره یا روغن قنادی ۸۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد معادل ۶۰ گرم
پودر قند ۵۰ گرم
آرد ۱۶۰ گرم
پودر هل (یا وانیل) ۱/۴ ق چای خوری
نمک ۱ پنس

مواد لازم برای فیلینگ

خلال بادام درختی ۱۳۰ گرم
عسل ۶۰ گرم
خامه صبحانه ۳۰ گرم
کره ۳۰ گرم
عسل برای رقیق کردن
خلال پسته به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی ملکه بادام

مرحله اول: هم زدن

روغن و پودر قند را برای ۵ تا ۷ دقیقه بزنید تا کاملا پوک و کشدار و روشن شود. سپس تخم مرغ و پودر هل را اضافه کرده و ۱ دقیقه بزنید تا کاملا مخلوط شوند. آرد و نمک ۳ بار الک شده را به مواد اضافه و با لیسک یا نوک انگشتان مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود.

مرحله دوم: استراحت خمیر

خمیر را نیم ساعت در کیسه فریزر داخل یخچال استراحت دهید. خمیر را بین دو کاغذ یا نایلون به ضخامت ۳ تا ۵ میل باز کنید و دایره هایی بزرگتر از قالب تارت از آن جدا کنید.

مرحله سوم: کاتر زدن

هر دایره را روی قالب تارت قرار دهید و با کمک قالب دیگری که آن را داخل آرد زده اید، خمیر را داخل قالب فشار دهید تا کاملا شکل قالب تارت را به خودش بگیرد، حالا قالب بالایی را خارج کنید و اضافه های خمیر را جدا کنید و خمیر را داخل قالب مرتب کنید. به همین شکل تمامی قالب ها را آماده کنید و کف تمامی آنها را با چنگال سوراخ سوراخ کنید تا از پف بیش از حد آنها جلوگیری شود.

مرحله چهام: پخت تارت

میتوانید یه تکه کاغذ روغنی داخل قالب قرار دهید و کمی حبوبات روی آن بریزید تا سنگین شود و تارت پف نکند و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه بپزید.

مرحله پنجم: تهیه فیلینگ

برای فیلینگ کره و خامه و عسل را در ظرفی ریخته و روی شعله ملایم قرار دهید تا کاملا مخلوط شوند ولی مواد نجوشد، همین که از اطراف شروع به قل زدن کرد خلال بادام را اضافه و شعله را خاموش کنید. داخل تمام تارت ها را با این مواد پر کنید و برای حدود ۵ دقیقه در فر قرار دهید تا با شعله بالا (گریل) بادام ها طلایی و برشته شوند. کمی عسل را در ظرفی ریخته به روش بن ماری آنرا رقیق کنید و به می با کمک برس روی تارت ها بزنید و کمی پودر پسته یا خلال پسته روی آنها بپاشید و سرو کنید.

فوت و فن های دستور پخت شیرینی ملکه بادام

  1.  می توانید تمامی خمیر را داخل یک سینی پهن کنید و بپزید. بعد از پخت مواد فیلینگ را روی آن بریزید و گریل کنید و بعد از اینکه خنک شد با کمک چاقو به اندازه های دلخواه برش بزنید.
  2.  می توانید تارت آماده بخرید و مواد فیلینگ را حاضر کنید و داخل آنها بریزید و گریل و سپس سرو کنید.

‫۵/۵ (۱ امتیاز )

۰ ۰

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*