رسانه‌ای جامع و مستقل | هشتیا

فصل‌نیوز رسانه‌ای با سیاست بحران‌زدایی!

حوادث در دنیای امروز گریزناپذیرند و علیرغم تمام پیشگیری‌ها و آموزش‌ها، علیرغم تمامی پیشرفت‌های شگفت‌انگیز علمی برای مهار حوادث طبیعی و غیرطبیعی، همچنان حادثه‌ها به وقوع می‌پیوندند و گاه جان مردمان را می‌گیرند.

بخش حوادث رسانه‌ها در تمام دنیا جزو مهم‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین بخش‌هاست. مخاطبان از طیف‌های گوناگون علاقه دارند اخبار حوادث را مطالعه کنند و از اتفاقات ریز و درشتی که در دنیا به وقوع می‌پیوندد مطلع گردد. در این میان رسانه‌ها نیز در تمامی دنیا وظیفه دارند اخبار این حوادث را منتشر کنند. اما انتشار این اخبار فقط به دلیل علاقه‌ی مخاطبان نیست. در ذیل وظایف یک رسانه آموزش، انظار و آگاهی‌بخشی نیز اهمیتی وافر دارند و یک رسانه موظف به انجام آن‌هاست. در عین حال، اطلاع‌رسانی سریع و دقیق نیز باید در انتشار اخبار حوادث رعایت گردد.

پایگاه خبری فصل‌نیوز در طی دوران کاری خود با سیاست‌گذاری درست و اصولی و به کارگیری کادر متخصص و توانا کوشیده است که در انتشار اخبار حوادث، علاوه بر رعایت اصول و قواعد اطلاع‌رسانی، با رویکردی آموزشی، مخاطبان خود را نسبت به پیشگیری از بروز حوادث آگاه سازد و از رسانه‌ای بحران‌زا، به رسانه‌ای بحران‌زدا ارتقا یابد. در دنیای رسانه، غوغاسالاری و تحریک احساسات عمومی و جریحه‌دار کردن روحیه‌ی مردم، شاید در کوتاه‌مدت باعث پربازدید شدن اخبار گردد ولی تاثیرات مخرب آن در درازمدت به نتایجی منجر خواهد شد که منافی وظایف یک رسانه است.

رسانه‌ای سالم با محوریت سلامتی

اهمیت اخبار سلامتی، تندرستی، درمان و پزشکی بر هیچ کس پوشیده نیست. همه‌ی مردم در جهان امروزین به دنبال زیستی سالم با تنی تندرست هستند و بسیاری از آن‌ها تلاش می‌کنند تا با آگاهی از مسائل بهداشتی و درمانی و رعایت و اعمال آن‌ها، سلامتی و تندرستی خود و عزیزانشان را تضمین کنند. در این میان بازار مطالبی که پیشنهادهای متنوعی به مخاطبان عرضه می‌کنند داغ است و متاسفانه این مطالب از فیلتر خاصی عبور نمی‌کنند و نهادهای ناظر نیز در بررسی آنها عملکرد مناسبی ندارند. پیج‌ها و سایت‌های به اصطلاح زرد با معرفی خودسرانه و غیرعلمی داروها و درمان‌های خانگی و یا با تبلیغ داروهای بدون مجوز، نه تنها به سلامتی مردم کمکی نمی‌کنند بلکه جان و مال آن‌ها را قربانی سودجویی خود قرار می‌دهند.

در این آشفته‌بازار، پایگاه خبری فصل‌نیوز با استفاده از پزشکان متخصص به عنوان مشاور خود در زمینه‌ی مطالب مربوط به حوزه‌های درمان و سلامت، سعی نموده است علاوه بر پوشش اخبار جهانی حوزه‌های پزشکی و انتشار آخرین دستاوردها در این حوزه، راهکارها و پیشنهادهای علمی و آسان و قابل دسترسی را برای خانواده‌ها ارائه نماید تا با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور بیمارستانی و پزشکی، مخاطبان خود را با ساده‌ترین و سالم‌ترین و در عین حال ارزان‌ترین راه‌کارهای زیست سالم آشنا سازد. مطالب متنوع فصل‌نیوز در حوزه‌های خوراک، تاثیرات درمانی انواع و اقسام مواد خوراکی و آشامیدنی، آموزش نرمش‌ها و تمرینات خانگی برای حفظ سلامتی اندام‌ها، پیشنهادهای درمان خانگی تائید شده توسط پزشکان متخصص و… فقط بخشی از محتواهای قابل دسترس برای مخاطبین این پایگاه خبری هستند.

هنر برتر از گوهر آمد پدید!

در مورد اهمیت هنر و هنرمند بسیار گفته‌اند و نوشته‌اند و چه کسی می‌تواند اهمیت آن‌ها را انکار کند؟ وقتی داشته‌ها و سرمایه‌های معنوی ما در دو حوزه‌ی علم و هنر دسته‌بندی می‌شوند و هر ملت و کشوری به این سرمایه‌هایش افتخار می‌کند و آن‌ها را پاس می‌دارد؟ تاریخ هنر هر سرزمین، تاریخ فرهنگی آن محسوب می‌شود و برای هر جامعه‌ای مهم است از این تاریخ و میراث معنوی محافظت نماید و در عین حال هنرمندان امروز خود را هم حمایت نماید چرا که هنرمندان امروز، سفیران و سرمایه‌های فرهنگی هر کشور و اجتماعی هستند.

پاسداشت هنر و هنرمندان دیروز و هنر و هنرمندان امروز فقط وظیفه دولت‌ها و مردم نیست و رسانه‌ها هم در این مورد وظیفه‌ای سنگین و مهم بر عهده دارند. پایگاه خبری فصل‌نیوز با توجه به همین وظیفه‌ی سنگین، دستور کاری برای این مهم تعریف کرده است که موارد زیر فقط بخش کوچکی از آن به حساب می‌آید:

  • معرفی آثار مهم هنری ایران و جهان برای ارتقای سطح هنری آحاد جامعه
  • پوشش جامع اخبار هنری ایران و جهان با نگاهی ویژه به هنر آذربایجان
  • معرفی نمایش‌های روی صحنه، فیلم‌های روی پرده، نمایشگاه‌های عکاسی و نقاشی و آثار حجمی و…
  • معرفی هنرمندان (مخصوصا هنرمندان بومی) روز جامعه جهت آشنایی بیشتر مردم با آن‌ها
  • انتشار نقدها و ریویوها در مورد آثار هنری

و… .

ورزش

از همان دورانی که بازیهای المپیک در یونان باستان برگزار شد و با استقبال مردم مواجه گشت تا همین امروز که استادیوم‌ها گاه بیش از یکصد هزار نفر تماشاچی را برای یک مسابقه‌ی فوتبال در خود جا می‌دهند، اعتبار و اهمیت مسابقات ورزشی بر همگان واضح و مبرهن بوده و هست. محبوبیت رشته‌های مختلف ورزشی کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و از بچه‌های خردسال تا پیرمردهای پرسن‌وسال، همه و همه بازیکن یا تیمی را برای طرفداری و هواداری دارند.

باشگاه‌های ورزش‌های محبوبی همچون فوتبال، امروزه چیزی بیش از یک تیم یا باشگاه هستند و گاه بدل به محملی می‌شوند که امیدها و آرزوهای یک قوم یا ملت را یدک می‌کشند. برای مثال باشگاه تراکتورسازی، امروز برای مردم آذربایجان نماد ایستادگی و غیرت و سرافرازی است و برای همین با پیروزی این تیم، بخش اعظمی از مردم به خیابان‌ها می‌ریزند و شادی می‌کنند و با باخت آن محزون می‌گردند.

محبوبیت ورزش زن و مرد نمی‌شناسد و طرفه اینکه، محدودیت جغرافیایی هم ندارد. چه بسا نوجوانی در یک کشور محروم آفریقایی طرفدار دوآتشه‌ی یک بازیکن فوتبال آلمانی باشد و یا یک دختر ژاپنی در خاور دور، هوادار سفت و سخت یک شناگر در قلب اروپا باشد. به دلیل همین محبوبیت شگفت‌انگیز است که رسانه‌ها یا اختصاصا به رسانه‌ای ورزشی بدل می‌شوند و یا بخش مهمی از توان و فضای خود را به اخبار و موضوعات ورزشی اختصاص می‌دهند.

پایگاه خبری فصل‌نیوز با آگاهی کامل به اهمیت ورزش و با توجه به جایگاه آن در میان مردم، علاوه بر پوشش فراگیر اخبار ورزشی ایران و جهان، با بهره‌گیری از کارشناسان ورزشی، تحلیل‌های کارشناسی از تیم‌ها و بازی‌های مهم فوتبال و دیگر ورزش‌ها را در فورمت‌های نوشتاری و تصویری به مخاطبان خود ارائه می‌کند تا سهم خود را در این زمینه به مخاطبانش، بپردازد.

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*