خطرهای گذاشتن موبایل در جیب لباس

بیشتر افراد در سرتاسر جهان موبایل های خود را جیب لباسشان می گذارند ولی باید بدانند که موبایل ها دستگاه‌های قوی می باشند که میزان اندکی از تشعشعات رادیوفرکانس را از خود آزاد می کنند.

براساس یافته های انجمن سرطان آمریکا، وجود تشعشعات رادیوفرکانس با مقدار زیاد باعث می شود تا گرما ایجاد شده و در نتیجه دمای بدن زیاد شده و منجر به سوختگی شود.

این مدل از تشعشعات صدمه بدی به بدن نمی زنند، ولی این تشعشع به صورت کلی برای سلول های بدن و سلامتی بد می باشند. متخصصان در این حیطه در دو گروه می باشند. گروهی بر این باورند که موبایل ها خطری برای انسان ندارند و گروهی دیگر نظر عکس دارند.

درباره تشعشعات موبایل

خوب است بداتید که موبایل ها توسط امواج رادیوفرکانس که نوعی تشعشع الکترومغناطیسی می باشند، با برج‌های مخابراتی و به علاوه با موبایل های دیگر ارتباط دارند. ولی موج های رادیوفرکانس در طیف تابش الکترومغناطیسی دارای پایین ترین میزان شدت می باشند ولی به طور کامل بی خطر نمی باشند. براساس یافته های انجمن سرطان آمریکا، وجود تشعشعات رادیوفرکانس با مقدار زیاد باعث می شود تا گرما ایجاد شده و در نتیجه دمای بدن زیاد شده و منجر به سوختگی شود.

بروز یا عدم بروز سرطان با تشعشعات موبایل ها

پرتوهای موبایل دارای نشانه های تشعشعات مضر و سرطان‌زا نمی باشند. ولی بعضی از پژوهش ها نشان دهنده ی ارتباط ممکن میان به کار بردن گوشی ها و نرخ بیشتر بعضی سرطان‌های مغز می باشند. با این وجود این پژوهش ها به طور کامل به اثبات نرسیده اند و نویسندگان درمورد مدت زمان مناسب استفاده از گوشی تردید دارند.

بعضی از پژوهش ها بر روی حیوانات مشخص کرده که سطح زیاد تشعشعات موبایل ها باعث می شود تا پوشش رحم، تخمک، فولیکول‌های تخمدان و جنین صدمه ببینند و در رشد جنین آسیب ایجاد کنند ولی هیچ‌کدام از این نتایج در انسان دیده نشده است.

بر اسا تحقیقات ۱۳ ساله بر روی مردان بالغ در سوییس مشخص شده به کار بردن موبایل احتمالا موجب غلظت کمتر اسپرم و تعداد کمتر اسپرم خواهد شد. همانگونه که پزوهشگران بیان کرده اند، اسپرم‌ها خصوصا در مقابل اثر تشعشعات گوشی ها صدمه پذیر می باشند، چراکه بیشترین جذب در بدن در اندام‌های تناسلی مردانه و خصوصا بیضه‌ها می باشد که دارای محافظی نمی باشند.

درست است که ناباروری مردان همواره در حال زیاد شدن می باشد، ولی هنوز ببه طور کامل ثابت نشده که تشعشعات گوشی ها باعث بدتر شدن این وضع خواهند شد یا تاثیری ندارند. بعضی از متخصصین پیشنهاد می کنند که جهت کم کردن خطرات احتمالی، می بایست تا موبایل را از بدن خود دور نمایید، ولیی بعضی از متخصصین این نظر را ندارند.

امتیاز این مقاله

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*