همه چیز درباره چمن مصنوعی جهت استفاده در دکوراسیون بالکن و تراس

در صورتی که می خواهید یک محیط قشنگ در بالکن و تراس خود داشته باشید، می بایست تا از چمن مصنوعی استفاده نمایید. چمن مصنوعی یک کفپوش ایده ال برای استفاده در بالکن و تراس می باشد که با کمک آن قادر می باشید تا حس و حال خانه خود را عوض کنید. زندگی شهری در عصر حاضر پر از استرس، نگرانی، دود و شلوغی می باشد. شما می توانید با درست کردن فضایی ایده آل در تراس یا بالکن خود تغییری در حال خود ایجاد کنید. در این مقاله از سایت ملودیکا می خواهیم درباره کاربرد چمن مصنوعی صحبت کنیم.

کاربرد چمن مصنوعی

چمن مصنوعی از جمله مواد منحصر به فردی می باشد که که در حال حاضر در کف بالکن و تراس کنازل استفاده می شود. شما قادر می باشید تا چمن مصنوعی را جهت ایجاد محیطی دوست داشتنی در بالکن یا ترتس به کار ببرید. چمن مصنوعی گونه های متفاوتی در رنگ و ارتاف دارد. اگر درباره کاربردهای چمن مصنوعی بیشتر بدانید می توانید با خیال آسوده جهت تهیه ان اقدام کنید.

محیط های سبز شهری: چمن مصنوعی اصولا در محیط های شهری نظیر پارک‌ها، میدان ها و محوطه‌های عمومی به کار برده می شود تا آن مناطق را زیبا و سرسبز نماید. این مدل چمن اصولا برای محیط هایی که امکان آبیاری کمتر می باشد بسیار مناسب است.

ورزش: چمن مصنوعی در فضاهای ورزشی نظیر زمین‌های فوتبال، هاکی و گلف به کار برده می شود. این مدل چمن همچون یک سطح مناسب برای بازی‌های ورزشی با کیفیت بالا در نظر گرفته می شود و هزینه نگهداری، آبیاری و رسیدگی اندکی دارد.

فضاهای خانگی: بعضی از افراد چمن مصنوعی را در فضای منزل خود به کار می برند. استفاده از چمن مصنوعی در فضای بالکن هم موجب زیبا شدن فضا شده و هم ارزش افزوده مک شما را بالا می برد.

دکوراسیون داخلی: گاهی اوقات چمن مصنوعی جهت دکوراسیون داخلی نظیر دیوارهای سبز در فضاهای اداری و تجاری به کار برده می شود و باعث زیباتر شدن محیط خواهد شد.

چمن مصنوعی به علت احتیاج نداشتن به آبیاری، نگهداری راحت و ماندگاری بیشتر، خیلی جاها در عوض چمن طبیعی به کار برده می شوند.

به کار بردن چمن مصنوعی در دکوراسیون تراس و بالکن

به کار بردن چمن مصنوعی در دکوراسیون بالکن و ترتس باعث جذابیت محیط خواهد شد و دوام آن نیز بالا می باشد. شما قادر می باشید تا با در نظر گرفتن محدودیت‌های محیط بالکن، از چمن مصنوعی استفاده نمایید. این مدل چمن به صورت رول‌های حاضر در بازار وجود دارد و می توانید ان را به اندازه موردنیاز تهیه کرده و بخرید. به کار بردن چمن مصنوعی در دکوراسیون بالکن فواید بسیاری دارد. شما قادر می باشید تا با چمن مصنوعی ظاهر طبیعی و جذابی به وجود بیاورید. این مدل چمن هم در مناطق گرمسیر و هم سردسیر قابل استفاده می باشد، از لغزش سطوح جلوگیری می کند و ظاهر محیط بالکن و تراس شما را زیباتر خواهد کرد. شما هم می توانید آن را روی کف بالکن نصب نمایید و هم جهت درست کردن یک محیط سرسبز و تزئینات گوناگونی نظیر سبد گل، دیوار سبز و موارد این چنینی از آن استفاده نمایید.

خصوصیات چمن مصنوعی بالکن و تراس

از چمن مصنوعی برای بالکن و تراس یا محیط های باز نظیر پاسیو مورد استفاده قرار می گیرند و شما می توانید حس و حال جذابی به محیط بیفزایید. در این قسمت خصوصیاتی در مورد چمن مصنوعی بالکن و تراس را بیان خواهیم کرد.

  • احتیاج به مراقبت کم: چمن مصنوعی آبیاری نمی‌خواهد و جهت مراقبت از آن احتیاج به کار خاص و هزینه زیادی نمی‌باشد.
  • ماندگاری زیاد: چمن مصنوعی اصولا دارای مواد مستحکم و ماندگاری بالا می باشد. در نتیجه می‌تواند در مقابل شرایط آب و هوایی گوناگون، نور خورشید و فشار پا مقوم باشد. بنابراین احتیاجی به بازسازی نخواهد داشت.
  • شکل جذاب و سرسبز: چمن مصنوعی با فناوری پیشرفته‌ای ساخته می‌شود. شما قادر می باشید تا با کمک چمن مصنوعی محیط بالکن و تراس خود را جذاب تر نمایید.
  • نصب آسان: نصب چمن مصنوعی برای بالکن و تراس در مقایسه با کاشت چمن طبیعی خیلی راحت تر است و هزینه کمتری دارد.
  • ایده آل برای بیماران دارای آلرژی: آن هایی که نسبت به گرده گیاهان حساسیت دارند، قادر می باشند از چمن مصنوعی جهت درست کردن محیط سبز در بالکن خود استفاده نمایند.
  • پوشش مطلوب: شما به آسانی قادر می باشید تا با کمک چمن مصنوعی، پوشش مناسبی برای کف ساده، بتنی و ناهموار خود درست کنید.

بدی های به کار بردن چمن مصنوعی در بالکن و تراس

در ادامه مطلب قرار است تا درباره بدی های استفاده از چمن مصنوعی در بالکن و تراس منازل صحبت کنیم. به کار بردن چمن مصنوعی در بالکن‌ها فواید بسیاری دارد ولی خوب است تا با بدی های آن نیز آشنا شوید.

  • هزینه زیاد: هزینه نصب چمن مصنوعی برخی مواقع در مقایسه با نصب چمن طبیعی بیشتر می باشد و احتمالا برای افرادی با محدودیت مالی ایده آل نمی باشد.
  • انعکاس گرما: چمن مصنوعی اصولا انعکاس گرمای بیشتری در مقایسه با چمن طبیعی دارد و قطعا جهت درست کردن محیطی سرسبز همچون چمن های طبیعی نمی باشد.
  • بستن راه تنفس زمین: چمن مصنوعی، زمین بالکن را پنهان می‌کند و نمی گذارد تا گیاهان زیر آن تنفس داشته باشند. بنابراین چمن مصنوعی در جاهای خاکی اصلا مناسب نیست.
  • محدودیت‌های دید: چمن مصنوعی رشد نمی کند و به صورت یکدست در سطح زمین قرار می‌گیرد. به کار بردن چمن مصنوعی نامرغوب باعث می‌شود تا بعد از سپری شدن زمانی سطح آن دفرمه شود و نیاز به تعویض داشته باشد.
  • انعکاس صدا: چمن مصنوعی احتمالا موجب بازتاب صداها خواهد شد و مسائلی برای ساکنین و محیط زیست به وجود خواهد اورد. ولی باید بدانید که خیلی کم این مورد اتفاق می افتد.

امتیاز این مقاله

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*