همه چیز درباره شیوه های نگهداری از لباسشویی

در صورتی که قصد دارید تا تازه ترین شیوه های نگهداری لباسشویی را بدانید این مقاله از سایت ملودیکا را بخوانید. در زندگی همه ما ماشین لباسشویی وجود دارد که کار ما را آسان تر کرده است. ولی مراقبت و نگهداری از ماشین لباسشویی بسیار اهمیت دارید. چگونگی به کارگیری ماشین لباسشویی باعث می شود تا قادر باشید ماندگاری آن را بیشتر کنید. دانستن شیوه های نگهداری از ماشین لباسشویی بسیار مهم می باشد. شما با این کارها قادر می باشید تا ماندگاری این وسیله را بیشتر کنید.

جای قرارگیری لباسشویی در منزل

لباسشویی را می بایست در جای مناسبی بگذارید. در منزل های جدید مکانی برای لباسشویی تعبیه نشده است، ولی اگر خانه بزرگ باشد دارای لاندری و در نتیجه جای لباسشویی است. شما می بایست خود جای مناسبی برای آن پیدا کنید. این وسیله حتما می بایست در یک مکان خشک گذاشته شود. بنابراین حمام مناسب جای لباسشویی نمی باشد. ولی اگر حمام مکان جدایی برای گذاشتن آن داشته باشد مانعی نیست. از طرف دیگر، گذاشتن لباسشویی در آشپزخانه یا یک اتاق جداگانه هم خوب می باشد. دقت کنید که جای لباسشویی می بایست به گونه ای باشد که آب آن سریع خالی شود تا مشکلاتی نظیر رشد قارچ و باکتری ایجاد نشود. در صورتی که این وسیله را در جای مرطوبی می گذارید، می بایست اطمینان حاصل کنید که سیستم تهویه خوبی وجود دارد. همچنین می توانید آن را نزدیک به پنجره یا در برابر نور خورشید بگذارید.

جای قرارگیری لباسشویی در آشپزخانه

شما قادر می باشید تا لباسشویی را در آشپزخانه بگذارید. گذاشتن لباسشویی در آشپزخانه بسیار خوب می باشد. زیرا این مکان اصولا جایی امن، در دسترس و خشک می باشد. بنابرااین بایست جهت انجام این کار نخست مکان مناسبی را مشخص کنید . برگزیدن یک جای خوب در آشپزخانه که مکان کافی جهت گذاشتن لباسشویی و بارگیری و خالب کردن لباس‌ها را داشته باشد، بسیار مهم است. در صورتی که فضای کافی جهت گذاشتن لباسشویی وجود نداشته باشد، احتمالا به کار بردن آن سخت تر خواهد شد. دقت کنید که جای نصب ماشین لباسشویی می بایست در ارتفاع مناسبی باشد. ارتفاع لباسشویی می بایست بر حسب قد شما باشد تا قادر باشید به آسانی لباس‌ها را درون آن بگذارید و خالی کنید. به علاوه در صورتی که لباسشویی خیلی پایین باشد احتمالا احتیاج به خم شدن بسیاری می باشد که باعث صدمه به کمر خواهد شد. در انتخاب جای مناسب جهت گذاشتن ماشین لباسشویی می بایست به اتصالات آب و برق دقت نمایید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که جای انتخابی جهت گذاشتن لباسشویی اتصالات آب و برق درستی داشته باشد. این اتصالات می بایست مستقیما در دسترس باشند تا قادر باشید به آسانی از لباسشویی استفاده نمایید و مشکلی درباره طولانی بودن لوله‌ یا کابل‌ برق نداشته باشید. مورد مهم دیگر با فاصله قرار دادن لباسشویی از منابع حرارتی نظیر اجاق گاز، اجاق برقی یا رادیاتور می باشد تا مانع از صدمه به قطعه های درونی آن شود. نصب لباسشویی در کنار سینک آشپزخانه هم خوب می باشد. انتخاب جایی برای لباسشویی که نزدیک به سینک آشپزخانه باشد، باعث می شود تا به آسانی اتصالات آب را به کار ببرید و احتیاجی به لوله کشی مجدد پیدا نکنید.

نحوه نگهداری از لباسشویی

نگهداری از لباسشویی بسیار مهم است و ماندگاری آن را بیشتر خواهد کرد. شما برای انجام این کار باید کارهای زیر را انجام دهید.

  • خیلی ها با وجود استفاده بسیار زیاد از لباسشویی آن را تمیز نمی کنند. بعد از هربار استفاده اطمینان حاصل کنید که درون آن خشک و پاکیزه باشد. اگر ناز بود با یک پارچه خیس و ملایم، کف و دیوارهای درونی را تمیز نمایید و در را باز بگذارید تا استیل درون لباسشویی به درستی تهویه شود.
  • فیلترهای لباسشویی را به صورت همیشگی ررسی کرده و در صوت نیاز پاک کنید. فیلترهای کثیف موجب کم شدن بهره‌وری شستن خواهند شد. پاکیزه کردن فیلتر به آسانی ممکن می باشد است و تنها می بایست تا جای دقیق آن در لباسشویی پیدا شود.
  • سعی کنید تا مواد شوینده درست و به مقدار مناسبی به کار ببرید. به کار بردن زیاد مواد شوینده موجب جمع شدن رسوبات در درون لباسشویی شده و ماندگاری آن را کم می کند. دقت کنید که مواد شستشو نظیر مایع لباسشویی، در مقایسه با پودر بهتر می باشند. پودرها رسوب بیشتری تولید می‌کنند و در طولانی مدت باعث صدمه به دستگاه می شوند.
  • سعی کنید تا لوله‌ های آب و لوله تخلیه لباسشویی را به دور از منبع آلودگی بگذارید و به صورت منظم آن ها را چک و تمیز نمایید. این کار موجب حفظ بهداشت و افزایش عمر لباسشویی خواهد شد.
  • جهت پیشگیری از بوی بد لباسشویی می بایست به طور منظم آن را با سرکه یا تمیز کننده های مختص به لباسشویی پاکیزه نمایید. دقت کنید کنید که ماندن رطوبت درون لباسشویی باعث ایجاد بوی بد خواهد شد.
  • از جمله با اهمیت ترین کارها جهت مراقبت از لباسشویی گذاشتن آن در مکانی با تهویه مناسب می باشد. بنابراین رطوبت سریع خشک شده و خطر ایجاد باکتری و قارچ کم تر خواهد شد.

معرفی برنامه های لباسشویی

اصولا لباسشویی ‌ها چند برنامه شستشو با مقصودها و خصوصیات گوناگون دارند. خیلی ها فقط از برنامه شستشوی معمولی استفاده می کنند. ولی باید بدانید که لباسشویی برنامه های زیادی دارد که در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد.

  • برنامه Normal Wash برنامه‌ای می باشد که جهت شستن معمولی و دائمی لباس‌های کمی کثیف مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل شستن برای استفاده روزانه لباس‌ها مناسب می باشد. این برنامه به صورت عادی با دمای آب حدود 30 تا 40 درجه سانتی‌گراد صورت می گیرد.
  • برنامه Quick Wash برنامه ای می باشد که جهت شستشوی سریع لباس‌های کمی کثیف بسیار خوب است. این برنامه اصولا به مدت 15، 30 یا 60 دقیقه صورت می گیرد و جهت استفاده در زمان هایی خوب است که عجله دارید و لباس ها خیلی کثیف نمی باشند.
  • برنامه Delicate Wash برنامه‌ای می باشد که جهت شستشوی لباس‌های حساس و نرم بسیار خوب است. اصولا در لباسشویی‌ ها، این برنامه با دمای آب کم تر و حرکات آهسته تر صورت می گیرد تا از صدمه رسیدن به لباس‌های حساس پیشگیری کند. شما قادر می باشید تا با این مدل شستن، لباس‌ها را بسیار خوب بشویید.
  • برنامه Wool Wash برنامه‌ای می باشد که جهت شستشوی لباس‌های پشمی و نرم به کار می رود. لباس های حوله ای، پشمی و خیلی نرم با این برنامه خیلی خوب شسته می شوند. این برنامه دمای آب کم و جرکات آهسته ای دارد.
    • برنامه Heavy Duty Wash برنامه‌ای می باشد که جهت شستشوی لباس‌های بسیار کثیف به کار می رود. دقت کنید که این برنامه مختص به لباس های محکم می باشد. این برنامه دمای آب زیاد و حرکات قوی دارد تا لباس‌های کثیف را خوب بشوید.
  • برنامه Rinse برنامه‌ای می باشد که جهت شستشوی لباس‌ها و پارچه ها فقط با آب به کار می رود. به کار بردن این برنامه برای لباس هایی که احتیاج به شستن دارند، بسیار خوب است.
  • برنامه Spin برنامه‌ای می باشد که جهت خشک کردن لباس‌ها بعد از شستن به کار می رود. نام دیگر آن برنامه خشک کردن می باشد. اصولا زمان آن 10 تا 15 دقیقه می باشد و در زمان کوتاهی لباس ها را با دور خیلی سریع خشک می‌کند.

متداول ترین علت های خرابی لباسشویی

لباسشویی ‌ها احتمالا به علت های گوناگونی صدمه می بنند. دانستن متداول ترین علت های خرابی لباسشویی باعث می شود تا از آن ها جلوگیری نمایید.

  • ممکن است که فیلترهای لباسشویی با رسوبات، مواد شوینده یا پرز لباس‌ها بسته شوند و باعث ایجاد معضلاتی نظیر عدم خالی شدن آب، ناتوانی در چرخش لگن لباسشویی و خرابی قطعه های لباسشویی شود.
  • به کار بردن لباسشویی برای لباس‌های غیر قابل شستشو یا بسیار و بیشتر از حجم آن، باعث می‌شود تا استاندارد حرکتی لباسشویی صدمه ببند و نیاز به تعمیر پیدا کند.
  • همچنین خرابی در لوله ‌ها یا پمپ تخلیه آب در لباسشویی موجب عدم تخلیه آب از لباسشویی خواهد شد.
  • معضلاتی نظیر سایش، برنامه‌های شستشو با دور چرخش زیاد و یا خرابی در سیستم موتور باعث صدمه دیدن به این وسیله خواهند شد.
  • خراب شدن یا نقص در اجزای برقی لباسشویی موجب به وجود آمدن معضلاتی نظیر قطع شدن برق، سوختن IC ها یا برد مختص به برنامه های شست و شو خواهد شد که متداول ترین دلایل نقص فنی در لباسشویی به شمار می روند.
  • دلایل دیگری نظیر وارد شدن آب به قسمت های برقی، خرابی در و مخزن شست و شو، سایش یا صدمه به بدنه و موارد دیگر هم موجب خرب شدن لباسشویی خواهند شد.

جهت پیشگیری از این مشکلات می بایست تا مراقبت دوره‌ای، استفاده درست، سرویس دوره ای و تعمیر موارد جزئی را جدی بگیرید تا با مشکل اساسی و هزینه هنگفتی روبرو نشوید.

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*