نتایج انجام ورزش و تمرینات بدنی منظم در طول زندگی

همانگونه که می دانید تمرین‌های بدنی و ورزش باعث سلامت جسم و روان خواهند شد و تاثیرات مثبتی برای بدن ما دارند. شما باید بدانید که تایم تمرین بدنی در طول روز چه وقتی باید باشد. در این بین شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز طی گزارشی تاثیر زمان انجام تمرین‌های ورزشی را بررسی کرده است.

متخصصین سلامت درمورد زمان تمرین بدنی و ورزشی بیان کردند که تایم انجام تمرین بسته به هدف های شما دارد. به صورت کلی اگر در هر تایم از شبانه روز ورزش کنید بهتر است تا اینکه اصلا تمرین ورزشی نداشته باشید.

پزشک متخصص کاهش وزن یعنی دکتر سو دکوتیس، به تازگی در بی‌بی‌سی اعلام کرده که همواره به بیماران خود می گوید هر تایم از شبانه روز که می‌توانند به تمرینات ورزشی خود بپردازند. در صورتی که تایم خالی شما صبح، عصر و یا شب می باشد فرقی ندارد، در هر صورت تمرینات خود را انجام دهید.

از سوی دیگر متخصص سلامت یعنی مائورو مایتا بیان کرد که ورزش و تمرینات بدنی در ساعات گوناگون شبانه‌روز با هم فرق هایی دارند.

او ادامه داد که تمرین‌ بدنی صبح باعث زیاد شدن سوخت‌وساز یا متابولیسم و مقدار انرژی موجود در طول روز خواهد شد و جهت داشتن روتین ثابت روزانه بسیار خوب می باشد.

بر اساس تحقیقی در سال پیشین، متخصصان یک رابطه خطی قوی میان ورزش و کم شدن وزن افراد چاق در آن هایی که صبح‌ها ورزش می‌کردند، مشاهده کردند. این رابطه قوی در افرادی که تمریناتشان در بعدازظهر و غروب بود، مشاهده نشد.

مایتا در خصوص انجام تمرینات ورزشی در تایم بعدازظهر گفت که ورزش در این تایم کاهش دهنده ی استرس بعد از یک روز طولانی می باشد. همچنین این طور است که دمای بدن و انعطاف‌ عضلات در آخر بعدازظهر به نهایت خود خواهد رسید. در نتیجه، بعدازظهر تایم خوبی جهت تمرین‌های ورزشی و بدنی شدیدتر می باشد.

انجام تمرینات ورزشی و بدنی در طول شب

همانگونه که ایندیپندنت گزارش کرده است، متخصص سلامت یعنی مائورو مایتا بیان کرده که انجام ورزش در شب باعث دور شدن استرس و اضطراب روز و مش خواهد شد.

او ادامه داد در صورتی که دوست دارید در شب ورزش کنید، جهت نداشتن اختلال خواب می بایست تا ورزش را چند ساعت پیش از خوابیدن تمام کنید.

مایتا اظهار کرد که حتما به مدت یک ربع تا ۲۰ دقیقه بدن خود را کاملا م کنید تا ضربان قلب جهت استراحت کم شود.

این متخصص ادامه داد که زمان مناسب و دفعات تمرین بدنی بسته به خود فرد و برنامه او و چگونگی واکنش بدن‌ او می باشد. به علاوه نیازی نمی باشد که حتما تایم مشخصی از روز را ورزش و تمرین کنید.

ورزش های بدنی کوتاه‌ مدت یا ریزتمرین ‌های بدنی از ۲۰ ثانیه تا چند دقیقه در هر دفعه شیوه بسیار خوبی جهت قرار دادن فعالیت بدنی در برنامه روزانه می باشد.

او گفت تایمی را برای ورزش خود انتخاب کنید که روتین ثابت شما شود. دنبال کردن و نظم دارای اهمیت بیشتری نسبت به تایم تمرین بدنی در روز می باشد. به علاوه اگر هدف ورزشی خاصی دارید و یا ملاحظات سلامت ویژه ای را دنبال می‌کنید، با یک متخصص در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کند.

مزیت های ورزش و تمرین بدنی به صورت منظم

وجود یک برنامه تمرینی و ورزشی منظم موجب حفظ سلامتی شما شده و تناسب اندام را برایتان به ارمغان می آورد.

ورزش و تمریتان بدنی منظم باعث زیاد شدن عمر شده و زندگی شما را شادتر خواهد کرد.

با ما همراه باشید تا در ادامه مزیت های ورزش و تمرینات بدنی منظم را برایتان بیان کنیم:

  • کنترل وزن با ورزش و تمرینات بدنی منظم

ورزش و تمرینات بدنی منظم باعث کنترل وزن، پیشگیری از زیاد شدن وزن یا حفظ روند کاهشی وزن خواهد شد. هنگامی که تمرینات بدنی انجام می دهید، کالری سوزانده و با تشدید تمرینات، این مقدار بیشتر خواهد شد.

  • مبارزه با بیماری های قلبی با ورزش و تمرینات بدنی منظم

ورزش و تمرینات بدنی منظم مقدار لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL یا کلسترول خوب را بیشتر می کند و تری گلیسیریدهای ناسالم بدن را از بین می برد. به علاوه موجب می شود خون به آهستگی به جریان بیفتد و ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کم تر شود.

  • بهتر شدن اخلاق و روان با ورزش و تمرینات بدنی منظم

ورزش و تمرینات بدنی منظم مواد شیمیایی گوناگون در مغز را تحریک می کند که احتمالا شادی و مش را برایتان به ارمغان می آورد و اضطراب شما را کمتر می کند. به علاوه با ورزش منظم در ظاهر خود احساس بهتری پیدا می کنید که اعتماد به نفس شما را زیاد کرده و عزت نفس شما را بهتر می کند.

  • زیاد شدن انرژی با ورزش و تمرینات بدنی منظم

ورزش و تمرینات بدنی منظم باعث بهتر شدن توان عضلانی شما شده و قوی ترتان می کند. همچنین ورزش، اکسیژن و مواد مغذی را به بافت های شما رسانده و سیستم قلبی عروقی شما را بهبود می بخشد. به علاوه زمانی که سلامت قلب و ریه شما بهتر شود، انرژی بیشتری جهت انجام کارهای روزانه به دست می اورید.

  • بهتر شدن کیفیت خواب با ورزش و تمرینات بدنی منظم

ورزش و تمرینات بدنی منظم کیفیت خواب شما را بهتر کرده، شما را سریع تر به خواب می برد، بهتر می خوابید و خواب عمیق‌تری خواهید داشت.

  • بهبود زندگی اجتماعی با ورزش و تمرینات بدنی منظم

ورزش و تمرینات بدنی منظم لذت بسیاری برایتان خواهد داشت. ورزش این امکان را فراهم می کند که م شوید، از محیط بیرون لذت ببرید یا در کارهایی شرکت کنید که شادی را برایتان به ارمغان می آورد. تمرینات بدنی و ورزش موجب ارتباط بهتر شما با خانواده یا دوستان در یک محیط اجتماعی مفرح خواهد شد.

امتیاز این مقاله

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*