معرفی پارک ملی سرخه حصار در شهر تهران

در صورتی که می خواهید در تهران با خانواده خود بگردید، سعی کنید تا به پارک ملی سرخه حصار بروید. پارک ملی سرخه حصار از جمله زیباترین و معروف ترین پارک های تهران به شمار می رود که جهت گذراندن وقت با خانواده و دوستان بسیار خوب می باشد. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت ملودیکا در مورد پارک ملی سرخه حصار تهران صحبت کنیم.

نگاهی اجمالی به پارک ملی سرخه ‌حصار در شهر تهران

خوب است بدانید که در این پارک زیبا واحدهای گیاهی بسیاری وجود دارند. در این پارک جوامع گیاهی بسیاری قرار دارند که در مجموع به اندازه ۳۲ واحد گیاهی و ۵۲ خانواده گوناگون در این پارک شناسایی شده‌اند. گونه های مختلف درختان، درختچه‌ها، گرامینه‌ها، علف‌ها و گلسنگ‌های مختص به اقلیم منطقه در پارک ملی سرخه ‌حصار دیده می شوند. در پارک سرخه ‌حصار بعضی از گونه‌ها ارزش بسیاری از نظر اکولوژیکی، حفاظتی، دارویی و صنعتی دارند. برخی از این گونه‌ها گیاهان کمیاب و در حال انقراض هم می باشند.

خصوصیات پارک ملی سرخه‌ حصار در شهر تهران

باید بدانید که پارک ملی سرخه‌حصار شکارگاه عصر قاجار بوده است و پس از آن یک پارک حفاظت‌شده از طرف شورای عالی حفاظت محیط زیست می باشد. در حال حاضر این پارک همچون پارک ملی خجیر که یکی دیگر از نواحی جذاب و حفاظت‌شده در تهران می باشد به صورت یک پارک ملی درآمده و از ان حفاظت می شود. موردی که باید به ان توجه کنید این است که در این پارک محافظت شده قسمتی جهت تفریح عموم در نظر گرفته شده است. مردم تهران در روزهای تعطیل سال و در آخر هفته، می توانند جهت تفریح با دوسان و خانواده خود به این پارک بروند و از هوا و طبیعت لذت ببرند.

فعالیت های تفریحی پارک ملی سرخه حصار در شهر تهران

در این طبیعت زیبا می توانید به پیاده‌روی‌های بپردازید. همچنین می توانید در بین درختان بلند اکسیژن خالص دریافت کرده و مدتی را از شهر آلوده تهران دور باشید و لذت ببرید. همه نشانی‌ها، خیابان‌ها و میدان‌ها در پارک جنگلی سرخه حصار، با اسم انواع درختان نام‌گذاری شده اند و یکی از جاذبه های طبیعت‌گردی در این جنگل، خواندن راه این مسیرها می باشد.

دوچرخه ‌سواری در پارک ملی سرخه حصار در شهر تهران

خیلی از گردشگران علاقه مند به پیست‌های دوچرخه‌سواری در همه پارک‌های جنگلی تهران می باشند و پارک سرخه حصار یکی از برترین پیست‌های دوچرخه‌سواری را دارد. شما می توانید همراه با دوستان خود به صورت دسته جمعی در کنار درختان سرسبز و به دوچرخه سواری بپردازید. در صورتی که دوچرخه ندارید، در این پارک امکان اجاره دوچرخه وجود دارد.

دهکده تفریحی پارک ملی سرخه حصار در شهر تهران

در پارک ملی سرخه حصار تهران یک دهکده تفریحی به اسم کاج وجود دارد که در آن بازی‌های سرگرم کننده نظیر پینت‌بال، لیزرتگ، بیلیارد، پینگ‌پنگ، فوتبال‌دستی، دارت و بازی های این چنینی وجود دارد. همچنین این مکان دارای پارکینگ و باغ رستوران با اجرای موسیقی زنده هم می باشد. زمین‌های سربسته و سرباز پینت‌بال از قسمت های سرگرم کننده این دهکده محسوب می شوند. شما می توانید در گروه های چهار تا ده نفره در زمان دو ساعت این بازی را انجام دهید. در این بازی جلیقه ضد گلوله، لباس، دستکش، محافظ گردن، اسلحه و ماسک مورد استفاده قرار می گیرند.

علت های مهم بودن پارک ملی سرخه حصار در شهر تهران

پارک جنگلی سرخه حصار و موارد مشابه که جز پارک های حفاظت‌شده و ملی می باشند، موجب بهتر شدن وضعیت آلودگی‌های تهران شده و با ایجاد اکسیژن هوای سالم و تمیزی را ایجاد می کنند. این پارک ها می توانند موجب کم شدن بیماری‌های ریوی به خاطر آلودگی هوا شوند. پارک ملی سرخه حصار واقع در شرق تهران و در محدوده منطقه ۱۳ می باشد. این مجموعه به علت وسعت بسیار و ویژگی های گوناگون از جمله مرکزهای تفریحی خانواده‌های تهرانی می باشد.

موقعیت مکانی پارک جنگلی سرخه حصار در شهر تهران

پارک جنگلی سرخه حصار در شهر تهران واق در خیابان دماوند، کنار ترمینال شرق می باشد. جهت رسیدن به این پارک جذاب راه های گوناگونی وجود دارد که در اینجا آسان تین ان را به شما می گوییم. در صورتی که می خواهید با مترو به ان جا بروید، به آسانی به آن جا خواهید رسید. ایستگاه‌های مترو نزدیک به پارک، ایستگاه های تهرانپارس، شهید باقری و کلاهدوز می باشند که یکی از بهترین مسیرها ایستگاه فرهنگسرا می باشد. در صورتی که با اتومبیل شخصی قصد رفتن به پارک را دارید، جهت رسیدن به آن جا از طرف بزرگراه رسالت رفته و به بزرگراه وارد شوید، سپس به طرف بزرگراه شهید یاسینی بربنید و به مسیری وارد شوید که به پارک خواهد رسید. راه دیگر اط زرف خیابان آزادی به طرف خیابان انقلاب و دماوند می باشد که باید به اتوبان عباس دوران وارد شوید و در پایان با وارد شدن به خیابان اقاقیا به این پارک زیبا برسید.

امتیاز این مقاله

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*