معرفی خواص بی نظیر آب گوجه فرنگی

خوب است بدانید که آب گوجه‌فرنگی خام به تنهایی دارای همه ویتامین‌ ها و مواد معدنی بوده و از نظر غذایی ارزش زیادی دارد و یک نوشیدنی بسیارخوب به شمار می رود. آب گوجه فرنگی دارای مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین A، ویتامین K، ویتامین B1 ،B2 ،B3 ،B5 و B6 و همچنین مواد معدنی نظیر منیزیم، آهن و فسفر می باشد. تمامی این ویتامین‌ها و مواد معدنی فواید بسیار زیادی برای بدن دارند. اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم یک لیوان آب گوجه فرنگی به تنهایی جهت سالم و جذاب ماندن کفایت می کند. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت ملودیکا در مورد فواید بی نظیر آب گوجه فرنگی صحبت کنیم.

لاغری با مصرف آب گوجه فرنگی

از جمله خاصیت های آب گوجه ‌فرنگی کمک به لاغری بدن می باشد. آب گوجه فرنگی موجب آبرسانی بدن می شود و بدن را هیدراته می کند. سدیم کم و فیبر زیاد آب گوجه‌فرنگی مانع از ضعف و گرسنگی خواهد شد. بنابراین با کاهش زمان اشتها کم شده به لاغری بدن کمک می کند.

سلامت پوست با مصرف آب گوجه فرنگی

آب گوجه‌ فرنگی موجب درمان آکنه شده و مانع از ایجاد ان خواهد شد. منافذ باز پوست صورت را کوچک‌ تر می کند و موجب تنظیم ترشح سبوم در پوست‌های چرب خواهد شد.

بهتر شدن سلامت مو با مصرف آب گوجه فرنگی

وجود ویتامین‌ها و آهن در آب گوجه‌فرنگی باعث حفظ و درخشندگی موهای کدر، صدمه دیده و بی‌روح خواهد شد. به علاوه این ماده باعث بهبود خارش پوست سر و شوره خواهد شد. برای این کار باید بعد از شستشو مو با شامپو، آب گوجه‌فرنگی تازه را روی سر خود بمالید و به مدت چهار تا پنج دقیقه صبر نمایید و پس از ان با آب سرد موی خود را بشویید.

مقابله با سرطان با مصرف آب گوجه فرنگی

دلیل قرمز بودن گوجه ‌فرنگی، بودن یک آنتی‌اکسیدان محلول در چربی به اسم لیکوپین در آن می باشد. همانطور که محققین گفته اند لیکوپین با گونه های مختلف سرطان ‌ها نظیر سرطان‌ سینه، پروستات، روده‌ی بزرگ، ریه، بیماری‌ عروق کرونر قلب، سرطان لوزالمعده و بیماری آرتریواسکلروز مقابله می کند و مراقب بدن خواهد بود.

امتیاز این مقاله

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*