معرفی آبمیوه ها و آب سبزیجاتی جهت رفع عفونت و تقویت سیستم ایمنی بدن

خوب است بدانید سیستم ایمنی بدن همیشه فعال می باشد و تعیین می‌کند که چه سلول‌هایی برای بدن شما بوده و چه سلول هایی مهاجم می باشند. در این بین، تقویت سیستم ایمنی بدن با دوز سالم ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار مهم می باشد.

همانگونه که می دانید میوه ‌ها و سبزیجات غنی از ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی می باشند و باعث سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی خواهند شد. در ادامه این میوه ها و سبزیجات را معرفی خواهیم کرد:

آب کلم جهت رفع عفونت و تقویت سیستم ایمنی بدن

گیاه کلم یک سبزی خیلی خوش طعم و کاربردی می باشد و مملو از ویتامین‌های گوناگون، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی دیگری می باشد. گیاه کلم سرشار از ویتامین آ، ث، منیزیم، ویتامین ب ۶، مس و آهن می باشد. خوردن کلم در کنار چغندر که سرشار از فولات و ویتامین‌ها می باشد، برای بدن اهمیت دارد.

آب گوجه فرنگی جهت رفع عفونت و تقویت سیستم ایمنی بدن

آب گوجه فرنگی سرشاز ویتامین ث و ویتامین آ می باشد که هر دو برای سلامت سیستم ایمنی بدن بسیار خوب می باشند.

مخلوط آب توت فرنگی و کیوی جهت رفع عفونت و تقویت سیستم ایمنی بدن

این مخلوط منبع ویتامین ث می باشد و در کنار نعناع که غنی از فولات، ویتامین آ، منیزیم و روی می باشد، جهت تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم می باشد. همچنین منیزیم ناکافی باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و ابتلا به عفونت خواهد شد.

آب کدو تنبل جهت رفع عفونت و تقویت سیستم ایمنی بدن

آب کدو تنبل غنی از ویتامین آ، ویتامین ب ۶، ویتامین E و روی می باشد. روی باعث ساخت سلول‌های سفید خون و آنتی بادی جهت مبارزه با عفونت خواهد شد.

آب هویج جهت رفع عفونت و تقویت سیستم ایمنی بدن

آب هویج سرشار از بتا کاروتن و ویتامین آ می باشد. ویتامین آ باعث تنظیم سیستم ایمنی بدن شده و جهت مقابله با عفونت و حفظ سلول‌ها اثر گذار می باشد. این سلول‌ها بخشی از گلبول‌های سفید خونی به نام لنفوسیت‌ها می باشند و موجب ایمنی سلول ها خواهند شد. ویتامین آ موجب زیاد شدن فعالیت سلول‌های سفید خون جهت دفاع بدن می باشند.

آب پرتقال و گریپ فروت جهت رفع عفونت و تقویت سیستم ایمنی بدن

باید بدانید که آب مرکبات نظیر پرتقال، گریپ فروت و لیمو غنی از ویتامین ث می باشند. ویتامین ث نوعی آنتی اکسیدان به شمار می رود که با رادیکال‌های آزاد مقابله می کند. ویتامین ث موجب ساخت گلبول‌های سفید خون و آنتی‌بادی و بنابراین رویارویی با مهاجمان خارجی می‌شود. کاهش ویتامین ث باعث دیر خوب شدن زخم، مشکل در مقابله با عفونت و سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*