علت حذف کردن حافظه لپ‌تاپ و گوشی های هوشمند

خوب است بدانید که حذف کردن و خالی کردن حافظه لپ‌تاپ و گوشی های هوشمند بسیار مهم می باشد. این کار موجب بهتر شدن کارکرد گوشی و لپ تاب و زیاد شدن دوام و عمر آن ها خواهد شد و به علاوه امنیت دستگاه شما را تضمین خواهد کرد.

شما باید همیشه در مقابل حمله های فیشینگ و تبلیغات فیک مراقب باشید زیرا که هکرها و کلاهبرداران از شیوه های گوناگونی سیستم شما را هک می کنند در نتیجه باید مواظب باشید و اطلاعات حساس خود را به اشخاص یا سایت‌های ناشناس ندهید.

حذف و خالی کردن حافظه لپ تاب

حذف و پاک کردن فایل‌های اضافی توسط اپ ها و پاک کردن فایل‌های موقت و تکراری از حافظه لپ تاب بسیار اهمیت دارد زیرا این کار موجب زیاد شدن مکان سیو کردن و حافظه سیستم، بهتر شدن کارکد و سرعت آن و برقراری امنیت خواهد شد. جهت حذف فایل‌های اضافی و موقت، می بایست تا اپ های پاک‌سازی و بهینه‌سازی سیستم خود را به کار ببرید و یا به شکل دستی فایل‌های اضافی را پاک نمایید. به علاوه پاک کردن فایل‌های تکراری و اطلاعات اضافی باعث بهتر شدن کارکرد دستگاه خواهد شد.

به علاوه پاک کردن اپ های نصب‌ شده اضافی که از آن ها استفاده نمی کنید، از جمله کارهای بااهمیت در بهتر شدن کارکرد سیستم می باشد. اپ های نصب شده که زمان زیادی از آن ها استفاده نکرده اید، باعث می شوند تا حافظه سیستم پر شده و سرعت و کارکرد دستگاه کاهش خواهد یافت. جهت حذف اپ های اضافی باید به تنظیمات گوشی رفته و آن ها را پاک نمایید.

به علاوه اپ های پاک‌سازی و بهینه‌سازی می توانند کمک کنند تا برنامه‌های اضافی را تشخیص داده و حذف کنید. حذف اپ های اضافی حافظه سیستم را افزایش داده و کارکرد و سرعت آن را بیشتر می کند. این کار موجب بهتر شدن امنیت دستگاه خواهد شد چراکه تعداد اپ های نصب ‌شده کم تر مانع از معضلات انمنیتی خواهد شد.

باید بدانید که مدرس دانشگاه یعنی علی اصغر زارعی در مصاحبه با ایسنا بیان کرده که حذف داده های مرورگرها بسار اهمیت دارد و خیلی از کاربران این را نمی دانند. او گفت که تاریخچه مرورگر، کوکی‌ها و فایل‌های سیو شده در مرورگرها در گذشت زمان موجب کم شدن سرعت و کارکرد مرورگر خواهد شد.

آقای زارعی اظهار کرد که از میان این اطلاعات می توان به صفحه های بازدید شده، دانلودها، فرم‌های واردشده و موارد این چنینی اشاره کرد. با حذف کردن تاریخچه، مرورگر کارکرد و سرعت لهتری پیدا خواهد کرد. به علاو حذف کوکی‌ها هم خیلی اهمیت دارد. باید بدانید که کوکی‌ها فایل‌های کوچکی می باشند که به وسیله وب ‌سایت‌ ها بر روی سیستم شما سیو می شوند و اطلاعاتی نظیر نام کاربری، تنظیمات و موارد این چنینی را نگهداری می‌کنند. حذف کوکی‌ها باعث می شود تا حریم خصوصی خود را حفظ کرده و کارکرد مرورگر را بهتر کنید.

این مدرس دانشگاه عنوان کرد که آپدیت اپ ها و سیستم‌ عامل باعث می شود تا امنیت داشته و از صدمات ناش از نسخه‌های قدیمی پیشگیری نمایید.

او در مورد حذف حافظه گوش ی همراه گفت که پاک کردن فایل‌های اضافی و موقت از گوشی باعث می شود تا کارکرد دستگاه بهتر شده و حافظه آن خالی شود. این فایل‌ها اصولا اطلاعات تکراری، فایل‌های دانلود شده، فایل‌های موقت و فایل‌هایی بلااستفاده می باشند. جهت حذف این فایل‌ها، باید از اپ های حذف دستگاه یا حافظه استفاده نمایید که در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

زارعی بیان کرد که در گالری تصاویر و فیلم های خود می بایست تا فایل‌های تکراری یا اضافی را تشخیص داده و پاک نمایید تا حافظه بیشتری داشته باشید. دقت کنید که بعد از پاک کردن فایل‌های اضافی، حتماً سطل بازیافت گوشی را هم پاک کند تا از دادهه های پاک شده به صورت کامل خلاص شوید.

زارعی گفت که حذف برنامه های نصب ‌شده بلااستفاده خیلی اهمیت دارد. اپ های نصب شده بر روی گوشی حافظه بسیاری را پر می‌کنند و احتمالا موجب کم شدن کارکرد دستگاه خواهند شد؛ در نتیجه پاک کردن اپ های بلااستفاده جهت بهتر دن عملکرد دستگاه خیلی مهم می باشد.

این کارشناس همچنین عنوان کرد که حذف کش یا حافظه پنهان برنامه ها هم بسیار مهم می باشد. با حذف کش، اطلاعات و فایل‌های موقتی که به ویله برنامه ها سیو شده اند پاک شده و حافظه گوشی خالی می شود. جهت حذف کش برنامه ها در گوشی های اندرویدی، اصولا باید از بخش تنظیمات دستگاه و بعد قسمت اپ ها اقدام کرده و به صورت جداگانه حافظه و کش را پاک نمایید. این کار موجب بهتر شدن کارکرد دستگاه و سرعت بارگذاری برنامه می شود.

حذف برنامه های کاربردی و احتمالا غیرمنطقی باشد، ولی در حقیقت این کار باعث بهتر شدن کارکرد سیستم خواهد شد. هنگامی که یک برنامه به صورت همیشگی به کار رود، اطلاعات و فایل‌های بسیاری در حافظه دستگاه سیو می‌شوند و موجب پر شدن حافظه و کم شدن سرعت کارکرد دستگاه خواهد شد؛ در نتیجه، پاک‌سازی دوره‌ای برنامه های کاربردی باعث بهینه ‌سازی دستگاه خواهد شد. جهت حذف این برنامه ها باید به تنظیمات دستگاه رفته و قسمت برنامه ها را باز کرده و در بخش حافظه و کش اقدام به پاک سازی نمایید. این کار موجب بهتر شدن کارکرد دستگاه و زیاد شدن سرعت می شود.

حذف اطلاعات اضافی برنامه تلگرام

حذف کش تلگرام باعث بهتر شدن کارکرد و سرعت این برنامه خواهد شد. با حذف کردن چت‌ها و فایل های دانلود شده اضافی در تلگرام هم حافظه آزاد شده و هم سرعت کارکرد برنام بیشتر می شود. با پاک کردن چت‌ های اضافی، محتوای با اهمیت و اطلاعات کلیدی را راحت تر خواهید یافت. با انجام این کارها قادر می باشید تا فایل‌های بلااستفاده، تصاویر، فیلم ها و دیگر پیوست‌های اضافی در چت‌ها و گروه‌های تلگرام خود را پاک نمایید. این کار باعث می شود تا حافظه دستگاه خالی شده و پاک شود و سرعت افزایش یابد.

حذف اطلاعات اضافی برنامه واتس‌اپ

پاک کردن چت‌های اضافی و نگهداری از چت‌های مهم در برنامه واتساپ مهم می باشد. در برنامه واتساپ شما قادر می باشید تا چت های خود را با انجام تنظییماتی به شکل اتوماتیک پاک نمایید. جهت انجام این کار می باست تا ویژگی حذف اتوماتیک چت را به کار ببرید، جهت تنظیم حذف اتوماتیک چت در واتساپ، به تنظیمات برنامه رفته و بعد از آن به بخش پییام ها بروید.

در این بخش اصولا گزینه‌ای جهت پاک کردن اتوماتیک چت وجود دارد. این گزینه را فعال کنید تا چت‌های شما پس از یک مدت‌زمان معین برای نمونه یک هفته یا یک ماه پاک شوند. بنابراین تنها چت‌های مهم باقی می مانند و امنیت همواره برقرار خواهد بود.

حذف اطلاعات اضافی برنامه اینستاگرام

در برنامه اینستاگرام سعی کنید تا پیام های اضافی و بلااستفاده دایرکت را پاک نمایید. برنامه اینستاگرام دارای ویژگی Vanish Mode می باشد که با بستن چت به شکل اتوماتیک پیام‌ها پاک می‌شوند و به علاوه قادر می باشید تا فهرست دنبال کننده ‌ها را بررسی نمایید کنید و در صورت احتیاج آن ها را حذف نمایید.

یک کارامنیتی که می بایست برای بیشتر برنامه ها انجام دهید حذف تاریخچه سرچ ها به شکل دوره‌ای می باشد. در همه مسنجرها و رسانه های اجتماعی جهت امنیت بیشتر تاریخچه سرچ را حذف نمایید. در حالت کلی پیشنهاد می‌شود در رسانه های اجتماعی و مسنجرها بعد از تمام شدن مکالمه خصوصی پیام‌ها را حذف نمایید.

حذف اطلاعات اضافی ایمیل‌ها

حذف ایمیل‌های اضافی و نگهداری ایمیل های با اهمیت مهم می باشد. حفظ امنیت و حریم خصوصی شما در دنیای دیجیتال خیلی اهمیت دارد و حذف ایمیل‌ها از جمله شیوه های می باشد که قادر می باشید تا جهت حفظ امنیت خود از آن استفاده نمایید. با پاک کردن ایمیل‌های اضافی و نگهداری ایمیل های مهم از پر شدن صندوق ایمیل خود پیشگیری نمایید و به علاوه درصد ریسک حمله های هکری را به صفر برسانید.

علاوه بر این ها با رعایت نکات بیان شده در ادامه قادر می باشید تا از حمله های سایبری و به سرقت رفتن اطلاعات شخصی خود پیشگیری نمایید. مثلا همواره اطمینان حاصل کنید که برای تمامی اکانت های خود امکان تائید هویت دومرحله‌ای فعال باشد. همچنین برای اکانت های خود رمز قوی بگذارید. برنامه ها و سیستم عامل های خود را به روز رسانی نمایید و برنامه ها را تنها از بازارهای اپ معتبر دانلود نمایید و جهت زیاد کردن امنیت سیستم‌ خود و حفظ حریم خصوصی از ابزارهای امنیتی استفاده نمایید.

همچنین پیشنهاد می کنیم که هیچ وقت لینک‌ها یا فایل‌های پیوست شده به پیام‌های گمنام را باز نکنید. اگر این موارد را رعایت نمایید در مقابل حمله های سایبری در امان می مانید و اطلاعات شخصی شما فاش نخواهد شد. دقت کنید که هکرها و کلاهبرداران همواره با شیوه های جدیدی به سیتم و دستگاه شما حمله و نفوذ خواهند کرد.

امتیاز این مقاله

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*