زیاد شدن ریسک نارسایی قلبی با سیگار الکترونیکی

متخصصین به این نتیجه رسیده اند که سیگار الکترونیکی احتمالا موجب زیاد شدن ریسک نارسایی قلبی خواهد شد. تحقیق جدید نشان می دهد افرادی که سیگار الکترونیکی استفاده می کنند نسبت به افرادی که هیچ وقت از این سیگار استفاده نمی کنند، به میزان ۱۹ درصد بیشتر در معرض ابتلا به نارسایی قلبی می باشند.
طبق تعریف سازمان خدمات ملی سلامت بریتانیا یا ان‌اچ‌اس، نارسایی قلبی یعنی اینکه قلب نمی تواند خون را به شکل مناسب به همه بدن پمپاژ نماید. این مورد اصولا به این علت اتفاق می افتد که که قلب خیلی ضعیف یا انعطاف‌ناپذیر شده است.
طبق اطلاعیه بنیاد قلب بریتانیا، مشخص شده که بالای یک میلیون نفر در بریتانیا نارسایی قلبی دارند.
نویسنده ارشد این تحقیق یعنی دکتر یعقوبو بن‌ـ‌الحسن در از مداستار هلث یا MedStar Health واقع در بالتیمور آمریکا بیان کرد که تحقیقات بیشتر و بیشتری به ارتباط بین سیگار الکترونیکی و نتایج مضر آن پرداخته اند و ممکن است به این نتیجه برسند که این تشعشعات خیلی هم بی خطر نمی باشند. تفاوتی که مشاهده کردیم قابل‌ملاحظه بود. باید تا نتایج آن برای سلامت، خصوصا سلامت قلب، مورد بررسی قرار گیرد.
بر اساس نتایج این تحقیق مشخص شده کسانی که از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کردند بیشتر بیشتر به ریسک نارسایی قلبی با کسر جهشی حفظ‌شده یا نارسایی قلبی دیاستولیکمبتلا خواهند شد. باید بدانید که در این مشکل عضله قلب خشک و انعطاف‌ناپذیر شده و میان انقباض‌ها به صورت درست و مناسب با خون پر نخواهد شد.
ولی باز هم هیچ ارتباطی با کسر جهشی کاهش‌یافته دیده نشد. در این مشکل عضله قلب ضعیف می‌شود و بطن چپ در زمان انقباض‌ها با شدتی که می بایست فشرده نخواهد شد.
همچنین مشخص نیست که چرا استفاده از سیگار الکترونیکی احتمالا ریسک ابتلا به نارسایی قلبی را زیادتر می کند.
همانگونه که پژوهشگران گفته اند نتایج این تحقیق بیانگر این است که باید بررسی های بیشتری درباره آثار احتمالی استفاده از سیگار الکترونیک بر سلامت قلب صورت بگیرد.
قرار است تا این نتایج در نشست علمی سالانه کالج کاردیولوژی یا قلب‌شناسی آمریکا از تاریخ ۶ آوریل شروع شود.
ماه اخیر دولت بریتانیا قانونی با نام لایحه دخانیات و ویپ را صادر کرد که در آن هدف محدود کردن استفاده از دخانیات جوانان جهت رویارویی با رواج استفاده از سیگار الکترونیکی می باشد و در آن قرار است تا طعم‌ها و بسته‌بندی‌های سیگار الکترونیکی برای بازار کودکان زیر ۱۸ سال محدود شود.
به علاوه این لایحه محدودیت سنی فروش دخانیات را به صورتی اثرگذار یک سال بیشتر خواهد کرد، با این هدف که با نوجوانان امروز مقابله کرده که اصلا این کار را انجام ندهند.
هنگامی که این قانون در ماه ژانویه سال جاری صادر شد، نخست‌وزیر یعنی ریشی سوناک، بیان کرد همانگونه که هر پدر و مادر یا معلمی می‌داند، در حال حاضر یکی از نگران‌کننده‌ترین روندها زیاد شدن کشیدن سیگار الکترونیکی بین کودکان می باشد، و در نتیجه قبل از زیاد شدنش اقدام به کاری کرد.
اثرات طولانی مدت استفاده از سیگار الکترونیکی معلوم نمی باشد و نیکوتین موجود در آن خیلی اعتیادآور می باشد، در نتیجه در حالی که سیگار الکترونیکی جهت ترک سیگار به کار می رود، استفاده از آن برای کودکان مناسب نمی باشد.
او گفت در کنار تعهد ما به اینکه با فروش قانونی سیگار به کودکان دارای سن ۱۵ و زیر این سن جلوگیری کنیم، این تغییرات با محافظت از سلامت فرزندانمان در طولانی مدت، میراثی ماندگار به جای می گذارند.
به علاوه باید بدانید که دولت بریتانیا تعهد دارد که در محدوده قوانین محیط زیستی، سیگارهای الکترونیکی یک‌بار‌مصرف را به طور کامل از تاریخ آوریل ۲۰۲۵ ممنوع نماید.

امتیاز این مقاله

با وبسایت ملودیکا به روز باشید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*